Jodi Picoult - Sorsfordítók


Egy volt a végzetük, más lett a sorsuk


Tizennyolc éven át egymás mellett laktak. Mindent tudtak egymás viselt dolgairól. A Hart és a Gold család élete elválaszthatatlanul összefonódott. A gyermekeik is együtt nőttek fel, nem csoda, ha Chris és Emily barátsága a középiskola évei alatt szerelemmé érett. Valódi lélektársak voltak de egy nap szörnyű hír érkezik a helyi kórházból. Emily öngyilkos lett. A halálos lövés Chris édesapjának fegyveréből származik. A fegyverben maradt még egy golyó, ezt Chris elmondása alapján neki szánták. Ugyanis a két kamasz titkos egyezséget kötött. A különös tragédia széttépi a két család közti szoros köteléket. Chris az egyetlen, aki tudja a titkot az egyezségről, de vajon az igazság megmentheti-e a barátságot, és van-e feloldozás? Megrendítő és elgondolkodtató regény a családi kötelékekről, és a legnagyobb áldozatról, amit a szerelemért hozhatunk.
~
Elég sokat gondolkodtam azon, hogy mit írjak erről a könyvről, mert azt az élményt, amit a könyv elolvasása ad, semmilyen élménybeszámoló és méltatás nem tudja visszaadni. Már több, mint egy hete elolvastam, de egyszerűen nem tudtam rávenni magam, hogy írjak egy bejegyzést (egészen mostanáig), mivel a Sorsfordítók enyhén szólva is az egyik legjobb könyv, amit valaha olvastam. És mit mondhatnék arról a könyvről, ami ugyan 560 oldalas, mégis két nap alatt elolvastam? Azt, hogy hú, de jó, és vegyétek meg és olvassátok és minden, de igazából ez egy kicsit rangon aluli kritika lenne szerintem. Szóval megpróbálom összeszedni magam. :D

Ha valaki megkérdezné, hogy mit gondolok Jodi Picoultról, biztosan azt mondanám, hogy az egyik kedvenc írónőm. Mert tényleg az. Csodálatos. Olyan könyveket ír, amelyek rólunk szólnak, a való életről, olyan problémákról, amelyek bárkivel előfordulhatnak. Nem olvastam még olyan Picoult-könyvet, ami miatt nem patakzottak a könnyeim, nem értékeltem át az életem és nem tépte ki a szívemet minden egyes mondatával. De pont ezért szeretem a könyveit: mert úgy ír, hogy mindenkihez szól: az idősekhez, a fiatalokhoz, a férfiakhoz, a nőkhöz, az anyákhoz és a nagymamákhoz. Így lépten-nyomon csak ajánlani szoktam a könyveit minden ismerősömnek.

A Sorsfordítók egy különleges olvasmányélményt nyújtott. A téma nagyon találó, hiszen én magam is egy hasonló, szimbiotikus párkapcsolatban élek, így aztán abszolút bele tudtam élni magam Emily és Chris helyzetébe. És persze Gus és Melanie helyzetébe is bele tudtam élni magam, hiszen belegondolni is szörnyű, hogy egy szülő elveszíti a gyermekét.

A szereplők egytől-egyig, még a legkisebb mellékszereplő is nagyon el lettek találva, és ez tetszett. Emily jellemrajza a legérdekesebb számomra az egész regényben, mert az elején, amikor még nem tudtunk róla olyan sokat, akkor gondolom mindenki kedvelte - aztán tett egy-két megkérdőjelezhető dolgot, és már teljesen más színben láttuk. Akit nagyon utáltam a történetben, az Melanie volt...persze az már más kérdés, hogy én az ő helyében mit tettem volna.

Szerintem aki már olvasott Jodi Picoult-tól, annak nem kell magyaráznom, hogy miért olvassa el, aki pedig még nem ismeri a műveit: azért, mert érzelmes, megható, életszerű, izgalmas és fordulatos. Szóval mindenképp olvassátok el!! :)

FanCast:


Emily Gold


Chris Harte


★★★★★★★★★★ (10/10)
________________________
Kiadó: Athenaeum
Kiadás éve: 2014
Eredeti cím: The Pact
Oldalszám: 560

A bejegyzés az Athenaeum Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

Még több Jodi Picoult könyvre vágysz? Augusztus 5-én (a világpremierrel egy időben) jelenik meg az írónő legújabb regényének, a Találj Rám!-nak az előzménynovellája, a Szelíd vadak e-könyvben. Maga a Találj Rám! c. könyv október 14-én jelenik meg. A Szelíd vadak már előrendelhető a képre kattintva! :)






Kattints a képre az előrendeléshez

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése