Jodi Picoult - Egyszerű igazság

Egy békés Pennsylvania állambeli amis kisvárosban halott csecsemőre bukkannak egy elhagyatott istállóban. A rendőrségi nyomozás során egyéb szörnyű titkokra is fény derül, és a közösség élete pillanatok alatt pokollá változik. A bizonyítékok a tizennyolc éves és hajadon Katie Fisher ellen szólnak, aki látszólag titokban szülte meg gyermekét, majd megölte az ártatlant. A nagyvárosi életből kiábrándult Ellie Hathaway ügyvéd elvállalja Katie védelmét, megpróbál utat találni az idegen kisváros lakóinak szívéhez, miközben nem is sejti, hogy olyan területre téved, ahol semmi sem az, aminek látszik, ahol nem csak egy igazság létezik, és ahol a bűnhődés és a feloldozás nem az ítélőszék kezében van. Ellie egyre jobban belegabalyodik a szövevényes ügy hálójába, miközben saját félelmeivel is szembe kell néznie, mikor egy férfi tűnik fel a múltból, rég eltemetett érzéseket, vágyat és szenvedést hozva magával… 
Az Egyszerű igazság torokszorító lélektani dráma és rejtélyekben gazdag krimi egyben, Picoult eddigi legjobbja.
~

Az értékelés spoilereket tartalmazhat!

Elhamarkodott kijelentést tennék, ha azt mondám, hogy Picoult összes művét imádom, mert ezen kívül még csak a Tizenkilenc percet olvastam, mégis úgy érzem, hogy ez egy gyönyörű "barátság" kezdete, mert teljesen beleszerettem a Picoult által teremtett világba és az írói stílusába.

Amikor a molyon elindítottam egy cserét ezért a könyvért, még csak el sem olvastam a fülszöveget, mert úgy voltam vele: "nem érdekel, miről szól, ha Picoult írta." És még így is teljesen betalált a történet, mert mindig is érdekeltek az amisok. A csavar a dologban, hogy a TLC csatornán aktuálisan futnak az Amisok New Yorkban és Amisok Los Angelesben c. sorozatok, amiket mindig figyelemmel kísérek. Az olvasás közben több szereplőt is a sorozat azonos nevű szereplői képével képzeltem el, így nagyon könnyen megelevenedett a fejemben a történet. A képzeletem szereplőgárdája:

Katie Ann Schmuker, mint a könyv Katie Fishere (a képen a bal oldali lány)


Samuel Stoltzfus, mint a könyv Samuel Stoltzfusa (érdekes egyébként, hogy teljesen ugyan az a név :O, de úgy látom, hogy ez egy gyakori amish családnév.)



Ez ellen nem tudok mit tenni, valamiért a sorozat szereplői jelentek meg a fejemben, de azért érdekes. :)
Na de a könyvre visszatérve:

Teljesen megdöbbentett az egész könyv. Az amisok iránti lelkes érdeklődőként nagyon örültem neki, hogy ilyen részletesen mutatta be a világukat. Fejet kell hajtanom az írónő előtt, ugyanis a többi könyve ismerete nélkül, csak az Egyszerű igazságra alapozva is el kell ismernem, hogy kiadós kutatómunkát végezhetett a könyve írása előtt. Először is ugye ott van az amis kultúra, amit nem lehet csak úgy tankönyvekből megtanulni, kíváncsi lennék, hogy szerezte az ismereteit. A másik pedig a jogi nyelv és az orvosi nyelv beható ismerete. Nagyon sok munka lehetett abban, hogy ilyen professzionálisan adja vissza a tárgyalások és az egyszerű emberek életét, így minden elismerésem az övé.
Mint mindig, ennél a könyvnél is kialakítottam egy OTP-t (one true pairing ~ tökéletes pár), mint minden könyvnél, és mint mindig, most sem a régi szerelmet választottam, mert szerintem Adam és Katie tökéletesek lennének együtt. De sajnos nem derül ki a könyvből, hogy mi lesz a sorsuk... A vége egy kicsit kiakasztott. Azt hittem, hogy azzal ér véget, hogy a bíróságon, az orvosszakértő által leírt módon halt meg a baba, erre jön egy őrült nagy csavar. Azért sunyi egy dög ez a Sarah...és önző. Az is zavart, hogy nem tudtuk meg, mi lett volna az esküdtek ítélete, mert engem azért érdekelt volna. De hát ezt hívják függővégnek.
Nagy örömömre, amikor a bejegyzéshez kerestem képeket, akkor találtam rá az Ártatlan igazság c. filmre, ami a könyv filmadaptációja. Ez bearanyozta a napomat, és nemsokára meg is nézem. :)

Ez az értékelés most kicsit szedett-vetettre sikerült, de most hagytam a gondolataimat csapongani, remélem nem bánjátok. :)

«««««««««« (10/10)

2 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy ezt a könyvét is megfilmesítették. Most már keresem is a filmet, és hamarosan meg is nézem. Amúgy nagyon találóak azok a színészek, akikkel elképzelted. Valahogy én is így képzeltem el őket, bár én nem láttam azt a sorozatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd szólj ha megnézted, hogy hogy tetszett. :) Én még sajnos nem tudtam megnézni.

      Törlés