Anna Woltz egészen egyedi hangvételű regényeivel, a Black Boxszal, a Száz óra sötétséggel és a Black Boxot olvastam tőle, de a másik két könyv is várólistás. Szerencsém volt interjút készíteni Annával, amit itt olvashattok. :)
Tess és énnel hirtelen tűnt fel a magyar könyvpiacon, de olvasók tömegeit bűvölte el. Még csak a
Tess és énnel hirtelen tűnt fel a magyar könyvpiacon, de olvasók tömegeit bűvölte el. Még csak a
Jellemezd magad öt szóval!
Ez egy jó nehéz nyitó kérdés...
Találékony, független, érdeklődő, maximalista - és gyakran még mindig tizenkét éves!
Mindig is író akartál lenni?
Igen, tizenkét éves korom óta. Azelőtt, az általános iskolában, mániákus olvasó voltam - nem tudtam abbahagyni az olvasást: egész vakációkat és hétvégéket éltem a kedvenc szereplőim világában.
Mit szeretsz a legjobban az írásban?
Szeretek történeteket kitalálni és leírni őket olyan módon, hogy az olvasóim be tudják fogadni az általam kreált világot. Annyira csodálatos, hogy ez lehetséges: kitalálok embereket és eseményeket, és igazából egy egész világot... Ezután, mikor elolvasod a könyvemet, úgy beszélgethetünk a főszereplőről, mintha tényleg létezne.
Amikor tizenhét voltam (1999-ben), megnéztem a Big Brother első évadát. Tíz
felnőttet zártak össze egy kamerákkal teli házba, és akkor először lehetőségem nyílt megfigyelni a felnőtteket órákig. A Big Brother előtt csak a szüleimet és a tanáraimat ismertem igazán; mindenki, aki a tv-ben szerepelt, csak szerepet játszott vagy halálkomoly hírolvasó volt. Lenyűgözött a Big Brother és elkezdtem egy olyan valóságshow-n gondolkodni, amelynek a szereplő gyermekek felnőttek helyett. Hét gyermek, akiket összezárnak egy kamerákkal teli házba; egy valóságshow, ami megmutatja a felnőtteknek, milyenek is a gyerekek...
Mivel csak tizenhét voltam, egy valóságshow készítése lehetetlen volt - szóval elkezdtem egy fikciós valóságshowról írni, amit Black Boxnak neveztem el.
Mi lenne a te Ticket pontszámod?
Fogalmam sincs! A Ticketet a főszereplőimnek találtam ki, de a sajátomon nem gondolkodtam.
Szerinted lehetséges, hogy a jövőben a Tickethez hasonló dolog létezzen?
Szerintem már létezik ilyen dolog: az olyan közösségi média oldalak, mint a Facebook. Elég érdekes: mikor megírtam ezt a regényt, még nem volt Facebook. Soha nem gondoltam volna, hogy a közösségi média ennyire elterjed - a Black Boxnak egy alternatív jövőben kellene játszódnia, nem a mi világunkban. De a gyerekek manapság a közösségi médián kapott visszajelzések rabjai; a lányok folyton szelfiket posztolnak az Instagramra, remélve, hogy minél több like-ot kapnak... tényleg nagyon hasonlít a Ticketre.
Lesz folytatása a Black Boxnak?
Nem, soha nem írok folytatásokat; szeretek új történeteket írni, új szereplőkkel és új helyszínekkel.
Ha létezne a Black Box, néznéd?
Manapság a valóságshow-k már nem olyan népszerűek Hollandiában, mint régen - szerintem a legtöbben már unják őket. Szórakozásból néha nézek amerikai valóságshow-kat, de soha nem nézem végig az egész évadot - és csakis akkor, ha semmi más nincs a tévében. De talán a Black Box kivétel lenne: tényleg forradalmi és sokkoló lenne...
Kinek szurkolnál?
Mindig is Maria volt a gyengém.
A Black Box függővéggel ért véget. Mi történt a lezárás után? Vigyázat, a válasz spoileres!
Látod, erről beszéltem! A történet az én agyszüleményem, semmi nem létezik utána, de te mégis arról érdeklődsz, mi történhet a könyv után... ez csodálatos.
Gyűlölöm a függővégeket, és soha nem is használom ezt a technikát - kivéve a Black Boxnál. Valahogy így tűnt jónak. Arra akartam helyezni a hangsúlyt, hogy milyen döntéseket hoznak a felnőttek - akár Franka, akár Rasmus nyer, a lényeg, hogy a felnőttek borzalmas, rettenetes döntéseket hoztak. Ha a két gyerek nem hal meg, akkor sem kevésbé bűnösek a felnőttek. Bűnösök, ez a lényeg - hogy ezt a pontot hangsúlyozzam. Az igazi befejezést nem árulom el...
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése