M. J. Arlidge - Üsd, vágd (Helen Grace #2)

Egy középkorú férfi holttestére bukkannak Southampton piroslámpás negyedében. Az áldozatot brutálisan megkínozták, és kitépték a szívét. Pár órával később a szív küldeményként a halott férfi családjának küszöbén landol.

Helen Grace felügyelő nyomozni kezd, miközben újabb és újabb férfiak esnek a gyilkos áldozatául. A média a női Hasfelmetszőként emlegeti a sorozatgyilkost, aki megbünteti azokat a férfiakat, akik titokban prostituáltakhoz járnak.

A nyomozás nem várt fordulatokat vesz, és míg Helen a kirakós darabkáit próbálja összerakni, a gyilkos nem áll le, egyre leleményesebb gyilkosságokat hajt végre, és egyre érthetetlenebb, miért csinálja…

M. J. Arlidge tizenöt éve dolgozik a televíziós dráma műfajában. Az utóbbi öt évben olyan bűnügyi sorozatok gyártásában vett részt az ITV számára, mint a Torn vagy a The Little House, legújabban pedig az Undeniable, amelyet 2014 tavaszán sugároztak. Jelenleg A néma szemtanú epizódjait írja, de eredeti bűnügyi sorozatokon is dolgozik angol és amerikai tévécsatornáknak.

Bemutatkozó thrillere, az Ecc, pecc sikere után, az Üsd, vágdban Helen Grace felügyelő újabb kegyetlen sorozatgyilkossal találja szemben magát.

Az Ecc, pecc hatalmas kedvenc lett, így már tűkön ülve vártam a folytatás érkezését. És azt kell mondom, hogy megint csak nem kellett csalódnom. Mostanában a krimik nehezebben csúsznak nekem - mindegyiket egyformának, vontatottnak érzem. Ezért félve kezdtem bele, mert nem akartam, hogy egy ilyen nagy kedvenc után a folytatás az olvasói válságom miatt csalódás legyen. De M. J. Arlidge úgy ír, hogy ez lehetetlen. Mert leültem, és egyhuzamban elolvastam háromszáz oldalt, ami elég ritka. Ennyire tetszett.

Először is már az alapötlet tetszett: érdekel a prostituáltak világa (na jó, ez hülyén hangzott...), hogy miért választották ezt a hivatást és milyen megpróbáltatásokon kell keresztülmenniük, szerintem ez egy jó téma. Ismét jó gyilkost választott Arlidge, egyáltalán nem tudtam volna kitalálni, ki lehet az, és sokáig másra gyanakodtam. De nagyot ütött az egész sztori és az indíték, durva volt.

Mivel elég rég olvastam az előző részt, nem igazán emlékeztem a történet mozzanataira. De úgy kezdtem el az Üsd, vágd-ot, hogy nem gond, a krimisorozatok kötetei úgysem függnek össze. De Arlidge bele-belecsempészett mindenféle emlékeztetőket a könyvbe, amiről aztán az egész első rész cselekménye eszembe jutott, így ez jó volt, és végül is volt is jelentősége az első kötet eseményeinek ebben a részben. Ezért javaslom a sorban haladást a részekkel, mert erősen spoileres az előző részt nézve.

Az is nagyon tetszett, hogy az író ismét sok szereplőt vont bele a történetbe, és mindegyikük kis történetszála - a gyilkosságtól függetlenül - nagyon érdekes volt, egyiknél sem éreztem azt, amit sok sokszereplős történetnél, hogy néhányan csak tölteléknek kellenek a történet színesítésére. Legjobban talán Tony és Helen szála tetszett.

Végezetül annyit mondhatok, hogy ha egy ütős krimit akarsz olvasni, válaszd M. J. Arlidge könyveit. :)

Szereplők


Kedvenc idézetek


"A prostituáltak évszázadokon át estek áldozatul a férfierőszaknak anélkül, hogy bárki könnyet ejtett volna értük, olyan nagy baj az, ha egyszer ők kerülnek a bot rosszabbik végére?"


"Helen kilépett a fülkéből, és hosszú, alapos kézmosásba kezdett. A háttérben lehúztak egy vécét, és kinyílt egy fülkeajtó. Helen a tükörbe pillantott, és megnyúlt a képe. Emilia Garanita, a Southampton Evening News vezető bűnügyi tudósítója tartott felé. – Furcsa, hogy itt találkozunk – szólalt meg Emilia a legszélesebb mosolyával. – Gondolhattam volna, hogy ez a természetes élőhelye, Emilia."


"Bármin mentél is keresztül, soha nem tudsz hozzáedződni az erőszakhoz."


"A nemi erőszak utóhatása olyan, mint a lassú halál, mint a rák, ami belülről emészt fel, nem lehet tőle szabadulni, nem engedi folytatni az életet."

INFORMÁCIÓK:
Kiadó: Gabo
Oldalszám: 408
Megjelenés éve: 2016
Eredeti cím: Pop goes the weasel
Sorozat: Helen Grace
A sorozat részei: Ecc, pecc, Üsd, vágd, Babaház, Liar Liar, Little boy blue, Hide and seek
Műfaj: krimi

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Gabo Kiadó jóvoltából jöhetett létre.


Akciós Helen Grace-csomag, 8970 forint helyett 6490 forintért. Kattints a képre. :)

M. J. Arlidge: Ecc, pecc – Üsd, vágd – A babaház - Akciós könyvcsomag

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése