Ransom Riggs - Lelkek könyvtára (Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei #3)


A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeiben kezdődött és az Üresek városában folytatódott kaland izgalmas véget ér a Lelkek könyvtárában. A történet elején a tizenhat éves Jacob felismeri nagy erejű, új képességét, és kisvártatva alámerül a történelembe, hogy kimentse különleges társait egy szigorúan őrzött erődből. Jacobot az útján elkíséri Emma Bloom, a lángoló ujjú lány, és Addison MacHenry, az elveszett gyerekeket kiszimatoló kutya. A mai Londonból a Devil's Acre, az Ördög Hektárjának, a Viktória-korabeli Anglia legszörnyűbb nyomornegyedének labirintusszerű sikátoraiba utaznak. Ezen a helyen dől el örökre a világ összes különleges gyermekének sorsa. Ahogyan az előző két kötet, a Lelkek könyvtára is a fantázia és a még sosem publikált régi fényképek elegyítésével nyújt egyedülálló olvasmányélményt.



El sem tudom mondani, mennyire vártam ezt a könyvet, hiszen a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei trilógia nagyon a szívemhez nőtt, és gyorsan a kedvenceim közé lépett elő. Természetesen keserédes volt ez a búcsú, hiszen sajnálom, hogy véget ért a trilógia, de valami fantasztikus befejezéssel.

Hol is kezdjem... valahogy úgy olvastam ezt a könyvet, mint egy fuldokló, akinek Ransom Riggs története jelenti a levegőt. Talán ez a legakkurátusabb megfogalmazás rá. Mert ez a könyv volt a menedékem, a támaszom, a napfényem. Nem akartam, hogy valaha is véget érjen.

El sem tudtam képzelni, hogy az Üresek városa lezárása után hogyan fogja alakítani a történetet az író, mert annyira, de annyira reménytelennek tűnt a különlegesek helyzete. És még mindig tudott nekem újat mutatni, fogott három bátor hőst, és megmutatta, hogy minden lehetséges. A regény majdnem egésze egy borzasztóan lehangoló helyen, Devil's Acre-ben játszódik, és Ransom annyira jól megteremtette a hely hangulatát, hogy úgy éreztem, szinte én is ott vagyok.

A cselekménybe spoilerezés nélkül nem tudnék belefolyni, de ezt mindenkinek olvasnia kell. Annyira, de annyira csodálatos! És az a befejezés... megmondom őszintén, egy kicsit kétségbeestem, mikor lezárulni kezdett a történet, de a végén nagy meglepetés várt. Bárcsak lenne folytatás...

Szereplők

Emma

Jacob

Addison

Kedvenc idézetek

"A hídon át lehetett volna futni nem egészen egy perc alatt – de minek rohanni? Azért, jutott eszembe Tolkien egyik mondata, mert az ember nem sétál be csak úgy Mordorba."

"Louche Lane, hirdette a ciraklamas kézírás. A kalózkodást rosszallás övezi. – Rosszallás? – csodálkoztam. – És a gyilkosságot? Helytelenítik? – Azt hiszem, a gyilkosságot „fenntartásokkal fogadják”. – Van bármi, ami itt tilos? – kérdezte Addison. – A könyvtári késedelmi díj meglehetősen szigorú. Naponta tíz korbácsütés, már a puhafedelű könyveknél is."


"Sharon nagy felhajtás közepette kihajított a hajóról hat ficánkoló patkányt, mielőtt beszálltunk volna – mintha a fertőzésmentes utazás csak Nagyon Fontos Különlegeseknek járó fényűzés volna."

INFORMÁCIÓK
Kiadó: Kossuth
Megjelenés éve: 2016
Oldalszám: 468
Eredeti cím: Library of Souls
Előzmények: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei, Üresek városa

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Kossuth Kiadó jóvoltából jöhetett létre

1 megjegyzés: