Cecelia Ahern - Bennem élsz

Athenaeum
2009
392 oldal

Fülszöveg: Justin Hitchcock, a jóképű, ám morózus amerikai művészettörténész még nem jutott túl a válása okozta sokkon, kiábrándult és depressziós. Az ír fővárosban tart előadást, amikor rábeszélik, hogy vegyen részt egy anonim véradáson. Nem is sejti, hogy önzetlen tettével örökre megváltoztatja az életét… 
Joyce Conway, a harmincas évei elején járó, rossz házasságban élő ír fiatalasszony balesetet szenved, az életét egy vérátömlesztés menti meg, ám elveszíti azt, amire a világon a legjobban vágyott: a kisbabáját. Amikor magához tér, különös érzés keríti hatalmába: mintha valaki más életét élné… Az ismeretlen férfi emlékei uralják álmait, de vajon a nyomára bukkanhat valaha az idegennek, hogy megfejtse a rejtélyt?



Cecelia Ahern különös írói stílusára, és váratlan fordulataira már az Ui.: Szeretlek olvasása alatt felfigyeltem, és miután befejeztem a könyvet, megnézegettem a többi kötete tartalmát. A Bennem élsz-et kb. fél éve szeretném elolvasni, de csak most került rá sor, hogy kivegyem a könyvtárból. És azt kell mondjam, hogy megérte ennyit várni rá.

Cecelia Ahern
A történet valami eszméletlen. Soha nem néztem még ilyen szemszögből a világot, és soha nem gondoltam volna, hogy egy ilyen dolog megtörténhet, nagyon eredeti ötlet.

Ami a legjobban tetszett a könyvben, az az volt, hogy két ember szemszögéből láthattuk az eseményeket: Joycéból, E/1 személyben, és Justinéból E/3 személyben. Ahol az egyikük abbahagyta a "mesélést", ugyanott folytatódott a másik története. Egyedülálló megoldás.

Negatívumot igazából nem találtam benne, csak annyit jegyeztem meg az olvasása közben, hogy : "Na, ez az a könyv, amit abszolút nem ajánlanék a szívbajosoknak." Én nem vagyok egy izgulós fajta, de tudni illik, a hangulatom mindig azon múlik, hogy épp mi történik az aktuális könyvemben. Na miközben ezt olvastam, szerintem mindenkit halálra idegesítettem. :) Alapjában véve a könyv 392 oldalas, és a várva várt fordulat a 388. oldalon jött el, addig gondolhatjátok, hogy tövig rágtam a körmöm.

Értékelés:   (10/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése