E. Lockhart: Frankie Landau-Banks dicstelen tetteinek krónikája

Frankie Landau-Banks 14 évesen: Vitaklub. 
Apukájának Nyuszifül. Egy mérsékelten kocka-hajlamú lány egy nagyon elit bentlakásos iskolában.
Frankie Landau-Banks 15 évesen: Az alakja észbontó. A nyelve felvágva. A harci kedve feltüzelve. És az új fiúja a végzős, lenyűgözően lökött, szavakért bolonduló Matthew Livingston.
Frankie Landau-Banks 16 évesen: Már nem olyan lány, akinek nemet lehet mondani. Különösen nem akkor, ha ez a nem azt jelenti, hogy kizárják a barátja szigorúan fiúknak fenntartott titkos társaságából. Nem akkor, ha a volt pasija itt is, ott is váratlanul felbukkan. Nem akkor, ha tudja, mindegyiküknél okosabb. Nem akkor, ha tudja, hogy Matthew hazudik neki. És nem akkor, amikor annyi akciót végre lehet hajtani. Frankie Landau-Banks valószínűleg egy bűnöző lángelme. Ez a történet azt meséli el, hogyan vált azzá.



E. Lockhartot A Hazudósokban való csalódás után elkönyveltem magamnak, hogy na tőle nem olvasok többet. Aztán ennek a könyvnek a fülszövege mégis meggyőzött, hogy tegyek egy próbát, és örülök, hogy így lett.

Ebben a kötetben is megtalálható az a felső tízezer hangulat, tudjátok az a tipikus filmbéli amerikai család, akiknek saját nyaralójuk és bejárónőjük van, magániskolákba járatják a gyerekeiket, de a csillogó felszín alatt titkokat rejtegetnek. Ez tetszett, viszonylag kevés ilyen könyv van, vagy legalábbis én még kevéssel találkoztam.

Frankie az elején szerethető, később kicsit érthetetlen szereplő. Tetszett a kockasága, az egyedisége, a körülmények, amik miatt olyan lett, amilyen. Később is kedveltem még, de sokszor nem értettem, mit miért csinál.

Tetszettek a mellékszereplők is, főleg Frankie családja, amiből megláthattuk, miért vált olyanná, amilyen lett a későbbiekben. Ami még külön tetszett, az a magániskolai légkör, ami szintén egy kedvenc témám és nincs elég ilyen témájú könyv szerintem. Szóval összességében nekem tetszett ez a könyv. Azoknak ajánlanám, akik szerették A hazudósokat, mert a hangulata nagyon hasonló, illetve tudom javasolni, hogy aki nem szerette, is tegyen vele egy próbát, mert én is így voltam vele, és mégis, Frankie meggyőzött. :)

Kedvenc idézetek

… az állkapcsa annyira kiáll, hogy a mindenbe belekotyogó Evelyn nagyi egyetlen alkalmat se mulaszt el, hogy megjegyezze: „ami a plasztikai műtéteket illeti, nem árt az ilyesmit még egyetem előtt elintézni”.

Jobb egyedül lenni, jön rá hirtelen, mint olyasvalakivel, aki nem akar annak látni, aki vagy. Jobb irányt mutatni, mint követni. Jobb megszólalni, mint hallgatni. Jobb kinyitni az ajtókat, mint valaki más orrára csapni őket. Ő nem akar egyszerű és elragadó lenni. Nem lesz az az ember, akit mások szeretnének faragni belőle. Az a Nyuszifül halott.

A titkok akkor jelentenek hatalmat, ha az emberek tudnak a létezésükről.

Frankie a regény során



INFORMÁCIÓK
Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 390
Megjelenés éve: 2016
Eredeti cím: The Disreputable History of Frankie Landau-Banks

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Ciceró Kiadó jóvoltából jöhetett létre

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése