Christopher Hodapp - Alice Von Kannon: Összeesküvés-elméletek ​& titkos társaságok (Tantusz Könyvek)

Összeesküvés-elméletek szkeptikusoknak és „hívőknek”
A szerzők alapos munkát végeztek. Bemutatják a kezdetektől napjainkig a konspirációs technikák fejlődését, a különböző titkos, és titokzatos társaságok fejlődéstörténetét. Megismerhetjük a mai korunk létező ismert, és kevésbé ismert szervezeteit, azok működését. A sorozat koncepciója szerint, mindez igen jól követhető, érthető és szórakoztató stílusban. A szerzők gondosan ügyeltek a valóság és a fikció szétválasztására is. Teljessé teszi a könyvet az, hogy a fordító sok magyar vonatkozású résszel, illetve a magyar olvasó számára eligazító magyarázatokkal egészítette ki a szöveget.



Imádom az összeesküvés-elméleteket, mindig bújom az ilyenekkel foglalkozó blogokat, Tiboru Konteó könyveit is nagyon szerettem, így úgy éreztem, ez a könyv nekem íródott. És mennyire igazam volt!

Soha nem olvastam még Tantusz könyvet, de mindig kíváncsi voltam rá, mi rejlik ezek mögött a sárga-fekete borítók mögött. És most, hogy elolvastam életem első Tantusz könyvét, azt hiszem, sok ilyet fogok még olvasni ezután, mert teljesen lenyűgözött.

A könyvet leginkább egy jóféle szakirodalomhoz tudnám hasonlítani, már ami a felépítését illeti, és mivel mostanában sok ilyen könyvet olvastam a vizsgáim miatt, felüdülés volt egy olyan "szakirodalmat" olvasni, ami érdekelt is, és izgalmas is volt. Totálisan. Mert hogy ebben a könyvben annyi összeesküvés-elmélet bújik meg, hogy csak kapkodtam a fejemet. A JFK-merénylettől kezdve az AIDS-konteókon át a Szabadkőművesekig mindenféle elmélet megtalálható benne. Én, mint jól edzett konteós, azt hittem, nem fogok újat találni a könyvben, de tévedtem, rengeteg új elmélettel megismerkedtem, és a már általam ismert elméletek is egészen új megvilágításba helyeződtek.

Képtalálat a következőre: „conspiracy theory tumblr”

Tetszett a könyv szerkezeti felépítése is, a témák szerinti fejezetekre bontás, a piktogramokkal ellátott apró érdekességek és fontos tudnivalók, és az is, hogy nem csaptunk bele egyből a közepébe, hanem a szerzőpáros először végigvezetett minket az összeesküvés-elméletek fogalmán és kialakulásuknak történetén. Ha valaki mélyen bele akarja magát ásni a témába, mindenképpen ezt a könyvet ajánlom, és szerintem ajándékba is tökéletes lehet olyanoknak, akik hisznek abban, hogy több van néha egy történet mögött, mint elsőre látszik. :)

INFORMÁCIÓK
Kiadó: Panem
Oldalszám: 456
Eredeti cím: Conspiracy Theories and Secret Societies
Megjelenés éve: 2015

★★★★★★★★★★(10/10)

A bejegyzés a Panem Kiadó jóvoltából jöhetett létre

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése