Felelj, ha mersz! book tag

Képtalálat a következőre: „truth or dare tumblr”

Úgy emlékszem, hasonlót már töltöttem ki korábban, de book tagekből sosem elég, meg valószínűleg régen is volt, ha volt egyáltalán, így most ismét egy taget hoztam nektek, amit az Anya olvas blogon találtam. :) Korábban töltöttem ki a taget pár héttel, mint hogy megjelent a blogon, így a válaszok az akkori állapotokat tükrözik.


1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?

Képtalálat a következőre: „lakodalmaink dorit rabinjan”
Valószínűleg valami mesekönyv, ami még anyukám gyermekkorából került hozzám a születésemkor, de ha azt nézzük, hogy azóta, hogy elkezdtem falni a könyveket, Dorit Rabinjan: Lakodalmaink. Nagyon olcsón vettem, de nem hiszem, hogy valaha is elolvasom.

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ez előtt és mit fogsz ez után?

Képtalálat a következőre: „jeff kinney third wheel”Képtalálat a következőre: „jeff kinney rodrick a király”
Képtalálat a következőre: „chuck wendig halálmadarak”Képtalálat a következőre: „ördögcsapás”
Jelenleg két könyvet olvasok Jeff Kinney-től, a The Third Wheel-t és a Rodrick a király-t. Ezelőtt Chuck Wendig Halálmadarak című könyvét olvastam, ezután pedig Sepsi László: Ördögcsapás címűjét tervezem olvasni.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?

Képtalálat a következőre: „obszidián könyv”Képtalálat a következőre: „leiner laura könyv”
Sok ilyen van, mivel nem szeretem a túlhypeolt könyveket... Obszidián, Leiner Laura és Lakatos Levente könyvei, Csontváros, Outlander és még sorolhatnám :)

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg 
nem fogod?

Képtalálat a következőre: „claire dyer moment”
Claire Dyer: The Moment című könyvét ezer éve el akarom olvasni, valami 100 forintos összegért vettem a turiban, de mindig van jobb/újabb/érdekesebb...

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?

Képtalálat a következőre: „jodi picoult books”
A Jodi Picoult és Harry Potter gyűjteményem.

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?

Soha nem olvasom el az utolsó oldalt, mindig kivárom a végét.

7. Köszönetnyilvánítás: papír-és tintapazarlás vagy érdekesség?

Annak, aki írta, és annak, akinek szól, biztosan érdekes és szívhez szóló, én soha nem olvasom el.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?

Képtalálat a következőre: „hermione tumblr”
Hermionéval a Harry Potterből. Szívesen élnék a Roxfortban.

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)

Vannak az életemben mérföldkő-könyvek, amikre mindig szívesen emlékszem vissza. Ilyen például A Szürke ötven árnyalata, ami az első olvasmányom volt. Az éhezők viadala, ami a második, és ami bevezetett a disztópiák világába. A Kobak, ami egy óriási mérföldkőhöz köthető, ugyanis a bútorokkal megpakolt kocsiban kezdtem el olvasni, amikor elköltöztem otthonról, és az új albérletünkben fejeztem be. Az albérletnézegetős túrák (40 perc kocsival) az út is sok olvasmányt tettek emlékezetessé, egy ilyen úton olvastam például Chuck Wendig Vészmadarak című könyvét. A Csillagainkban a hiba volt az első recenziós könyv, amit a bátyám hozott el nekem Pestről, így vált ő a könyvfutárommá, az Egy különc srác feljegyzései pedig az első recenziós könyvem életemben. A Kösz, hogy... volt az egyik olyan könyv, ami kihozott egy súlyos olvasási válságból. Laurie Halse Anderson: Hadd mondjam el című könyve volt életem első könyvtári kölcsönzése. A Két lotti volt az egyetlen kötelező olvasmány, amit elolvastam, Jókai Mór Kráója pedig az első klasszikus, nem kortárs mű, amit szerettem. Alice Sebold Komfortos Mennyországát akkor olvastam, amikor anyával mentünk reggel 6-kor permetezőt venni a Tescoba (:D), a Futótüzet akkor, amikor a tesóm barátnője először volt nálunk. Az első angol könyv, amit olvastam, Louisa May Alcott-tól a Little Women, a Frankensteint angolul pedig egy angolversenyre olvastam. Az Alkonyat sorozat egy kedves barátnőmre emlékeztet, akivel sajnos eltávolodtunk egymástól, a Carrie naplóját pedig akkor olvastam, amikor megtudtam, hogy második lettem egy angolversenyen. A Mrs. Zsivago megfőzi a férfiakat című könyvet ingyen szereztem rendelés során, és kedvenccé vált. Az Elrabolt gyermekek az első könyv, amit antikváriumban vettem. A Maigret és a gengszterek az egyik első könyv, amit nyertem, és ezt olvastam, mikor otthon voltam betegen, miközben áramszünet volt és apa Angry Birds-özött. Sara B. Elfgren és Mats Strandberg Kör című könyvét akkor olvastam, amikor életemben a legbetegebb voltam, A Marsit pedig akkor, amikor életemben először voltam ügyeletes az iskolában. A Warm bodies-t egy idegen nyelvű könyvesboltban vettem olyan könyvutalványból, amit a könyvesbolt nyereményjátékán nyertem a kis könyves éj kapcsán. Az Eperszedő volt az első könyv, amit kihoztam a könyvtárból és nem olvastam el, a Ha maradnék pedig az első olyan, amit nem olvastam végig, mert a határidő miatt vissza kellett vinnem. A leleményes Hugo Cabretet halottak napján olvastam a kocsiban, amikor mentünk a temetőbe, A Soha határa pedig az első könyv volt, amit telefonon olvastam. A Lázadó volt az első könyv, amivel rajtakaptak órán olvasás közben, és jól kis is gúnyoltak, a Kedves halottak! pedig az utolsó. 

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!

Képtalálat a következőre: „mrs. zsivago”
A részletek már nem annyira tiszták, de emlékszem, hogy a szülinapomra megrendeltem a Fifty Shades trilógia 2. és 3. részét. Valami 4800 valamennyi volt a végösszeg, de volt egy olyan kuponom, hogy ha 5000 forint felett vásárolok, akkor elengednek 500 forintot. Gondolkoztam, hogy kéne megoldani, míg nem rábukkantam Mrs. Zsivago megfőzi a férfiakat című könyvre, ami 300 forint körüli áron mozgott. Így gyakorlatilag ez a könyv ingyen került hozzám, és még spóroltam is 500 forintot. :)

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?

A bátyámnak minden alkalomra könyvet adok, a többieknek is adnék, de ők nem olvasnak.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?

Tulajdonképpen majdnem minden olvasmányom megjárja a Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza útvonalat legalább egyszer, máshova meg nem viszek könyvet. (Ja, de, amikor a Könyvfesztiválra utaztam fel Pestre, A. O. Esther egyik könyve kísért)

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Még nem próbáltam azóta kötelező olvasmányt olvasni, igaz, akkor sem olvastam el őket.

14. Használt vagy új könyvek?

Teljesen mindegy,

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?

Ez hogy jön ide? :D Egyébként nem.

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?

Képtalálat a következőre: „benjamin button boo”
Igen! Tipikusan ez a kategória F. Scott Fitzgerald könyvei. Dorka írta a Nagy Gatsbyt, így én a Benjamin Button-nel jönnék. A könyv semmi a filmhez képest.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít!

Én mindig éhes vagyok. XD Attól, hogy olvasok egy ételről, nem leszek éhes.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?

Nincs ilyen személy, hiszen mindenkinek más az ízlése.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?

Képtalálat a következőre: „a nagy illúzió”
Benyák Zoltán: A nagy illúzió! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése