Harlan Coben - Hat év

Fülszöveg: Jake Fisher végignézi, ahogy élete szerelme, Natalie, hozzámegy egy másik férfihoz. A nő megígérteti vele, hogy soha többé nem fogja keresni. És bár Jake még mindig szereti őt, tartja a szavát, és nem hívogatja többet Natalie-t.
Hat évvel később azonban Jake-nek megakad a szeme egy gyászjelentésen: a férfi, akihez Natalie hozzáment, váratlanul meghalt. Jake nem tudja tovább türtőztetni magát, és elmegy a temetésre. Hat éve várja, hogy újra láthassa Natalie-t. A temetésen azonban sokkoló élményben van része, a gyászoló özvegy ugyanis nem Natalie… Amikor kérdezősködni kezd, kiderül, hogy az asszony, akit a sír mellett látott, majdnem húsz évig volt az elhunyt felesége.
Jake nyomozni kezd, hogy kiderítse az igazságot, de mindenhol falakba ütközik. Megpróbálja felkutatni Natalie-val közös ismerőseiket, de vagy nem találja őket, vagy letagadják, hogy valaha is találkoztak vele. Lassan kiderül, hogy évek óta senki nem látta Natalie-t. Jake egyre kétségbeesettebben keresi a nőt, aki összetörte a szívét, ám hamarosan rá kell jönnie, hogy ezzel a saját életét is veszélybe sodorja…"


Meg kell mondjam, hogy egy kicsit féltem belekezdeni ebbe a könyvbe, mert habár Cobentől már olvastam egy másik regény részletét, mégis, a krimi nem igazán az én műfajom. Mégis azt kell mondjam, hogy minden betűjét élveztem.

Ami miatt felfigyeltem Cobenre a Hold tight című könyve olvasása közben, az a megkapó stílusa, és a választékos szóhasználata. Annyira életszerűen, és részletesen tudja leírni a dolgokat, hogy teljesen bele tudom magam élni a történetbe. Nem csak a részletezés mestere, de a szavakkal olyan mesterien bánik, hogy sok részletet legalább tízszer elolvastam, annyira tetszettek.

A könyv témája nagyon izgalmas, és habár a fülszövegben leírt sztori még csak az ízelítő az igazi bonyodalmas, szövevényes, letehetetlen történethez, mégis már azalapján is nagyon meghökkentőnek találtam. Tetszett, hogy nem segített az olvasónak gondatlanul elhintett információ-morzsákkal, hanem logikusan végigvezette - persze egynéhány kimenetelt már lehetett sejteni, de minden egyes fordulat jócskán megdöbbentett.

Tetszik, hogy ötvözte a krimi és a romantikus műfajt, beleszőtt gengszteri elemekkel, és egy olyan alaptörténettel, ami szerintem egyedülálló a világon.

Ne csodálkozzatok, ha mostanában felfog tűnni egy-egy bejegyzés Harlan Coben könyveiről, mert most rendesen magával ragadott. :)

«««««««««« (10/10)

~~~~~~~~~~~~~
Kiadó: Jaffa
Eredeti cím: Six years
Megjelenés éve: 2013
Oldalszám: 320 oldal

A bejegyzés a Jaffa Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése