David Levithan - Rachel Cohn: Nick és Norah végtelen éjszakája



El tudod képzelni, hogy életed első szerelme a szakítás után megjelenik egy másik pasival a következő koncerteden? 
Amíg gondolkodsz, eláruljuk, mit tett Nick, a fellépő zenekar basszusgitárosa. Mielőtt még az excsaja odaért volna hozzá gratulálni a szuper jó koncerthez, megkért egy lányt a közönség soraiból, hogy legyen pár percre a barátnője. Nem tudhatja, kivel kezdett, de ki fog derülni. Mégpedig egyetlen pörgős éjszaka alatt! Vajon Norah és Nick útja tényleg csak egy csók erejéig keresztezi egymást? Vagy mit tartogat ez a zenés, hajnalig bulizós, egymás nyomában rohanós, végtelennek tűnő manhattani éjszaka Nick és Norah számára?


Szerintem ismerve a David Levithan iránti rajongásomat, nem meglepő, hogy ez a könyv nekem nagyon tetszett. Ismét csak érdekes kérdéseket vetett fel, és nagyon szép gondolatok fogalmazódtak meg. Tetszett, hogy a cselekmény egy éjszaka, egy tényleg végtelen éjszaka során játszódik, nagyon jól visszaadta azokat a végtelen nyári éjszakákat, amikor úgy érzed, hogy tiéd a világ és hogy nincs a világon semmi probléma, és soha nem is lesz, mert az éjszaka sosem ér véget. A hangulat csillagos ötös.

A szereplők... az elején kicsit esetlenek voltak, nagyot dobott az összképen Nick zenekari társa, és annak a pasija, őket nagyon bírtam. Caroline szerintem nem kellett volna ide, nagyon idegesített. Norah a könyv közepe felé bekeményített, onnantól imádtam a csajt, Nick pedig végül csak összeszedte magát, szóval minden oké! De sajnos a folytonos bénázás miatt ez nem lett egy tíz csillagos könyv. :(

Szereplők

Nick

Norah

Kedvenc idézetek

"– Te ír vagy? 
– Nem, mármint nagyrészt nem. Csak épp nagyapám nyerte a vezetéknév-versenyt. Igazából ír-angol-francia-belga-olasz-orosz-dán vagyok. Alapvetően az én képemet kellett volna rárakni az euróra."

"Talán ez az egyszerű diagnózis, hogy valaki hetero vagy homo, félrevezető. Talán csak szexualitás létezik, hajlékony és kiszámíthatatlan, mint egy cirkuszi akrobata."

"Régebben azt gondoltam, ha majd nagyobb leszek, sokkal több értelme lesz a világnak. De tudod, mi a helyzet? Ahogy egyre nagyobb vagyok, egyre inkább összezavarodom tőle."

"Miközben ott voltak együtt a vécében, próbáltam elterelni a figyelmem, listát gyártottam, mi lehetne rosszabb, mintha a szenvedélyes exed elrángatja az épp aktuális kurvára szexi csajt egy kis fülkebéli bajtársiaskodásra (vagy veszekedésre). Ezeket találtam: 
– Bozótnyíróval igazítani a fanszőrzeteden. 
– Ha egy meleg srác igazít a fanszőrzeteden bozótnyíróval tizenkét Jäger után. 
– Ha egy meleg srác igazít a fanszőrzeteden bozótnyíróval tizenkét Jäger után, 8,6-es erősségű földrengés alatt, élő dzsesszre. 
Itt abba kellett hagynom. Túl félelmetes volt."

★★★★★★★★★☆ (9/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése