MINIKRITIKA | Dave Eggers: A kör

Mae, a huszonéves lány még csak pár napja dolgozik álmai munkahelyén, de máris teljesen átalakult az élete. Mihez kezdjen ezekkel a tapasztalatokkal? Dave Eggers sokkoló konkrétsággal rajzolja meg napjaink szép új világát. A Kör fiatalos, menő kaliforniai szoftvercég, amelyben nem nehéz ráismernünk a Facebookra vagy éppen Google-re. Lelkesedésük és profizmusuk pillanatok alatt elhozza a tökéletes modernizációt de mi a helyzet a privát szférával és az egyéni szabadságjogokkal? A Kör dermesztő víziója közelebb van hozzád, mint gondolnád.



Őszintén sajnálom, de én ezt a könyvet nem bírtam megemészteni, és be sem fejeztem így sajnos. Nem nagyon izgatta a fantáziámat a könyv egészen addig, amíg meg nem tudtam, hogy lesz belőle filmadaptáció, ráadásul Emma Watson főszereplésével - hiszen ha Emma elvállalta a szerepet, akkor jónak kell lennie, nem? Hát, nálam ez inkább ilyen nagyobb a füstje, mint a lángja típusú olvasmány volt, vagyis hogy a fülszövegben egy nagyon izgalmas regényt vázoltak fel, amit eltoltak, egész rendesen. Lehet, hogy maga az alapsztori izgalmas és fordulatos, de sajnos addig nem jutottam, hogy ezt megtudjam, mert már a 10. oldalon a sikítófrász kerülgetett és a jó idő miatt teljesen kinyitott ablakon épp hogy nem hajítottam ki ezt a drága kis könyvecskét, a drága kis Mae-vel együtt. Tényleg tetszett az alapsztori, na meg az, amit olvastam belőle, de nem hiszem el, hogy ezt a szöveget egy szerkesztő vagy lektor sem nézte át, és az egész kötet így épül fel: "Mae ekkor .... Mae úgy gondolta.... Mae-nek általában..." És ez nem vicc, így meséli el az egész történetet, semmi olyasmi, hogy kiváltaná a nevet azzal, hogy "a lány..." vagy "ekkor arra gondolt...", nem, minek azt! Agybajt kaptam tőle.

★★★☆☆☆☆☆☆☆ (3/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése