Stephanie Perkins (szerk.): Ajándékba adlak

Az Ajándékba adlak néhol torokszorító, máshol humoros történetei hagyományos ünnepeket örökítenek meg, de korántsem hagyományos szereplőkkel és helyzetekkel. David Levithan, többek között az Egy másik nap világhírű szerzője, egy eszeveszett karácsonyról ír, amelyben egy srác Mikulásnak öltözve próbálja meglepni barátja kishúgát. A félreértések és bonyodalmak elkerülhetetlenek, de mit szól majd a család, ha kiderül, hogy a Mikulás idén valójában szerelmet vallani jött? Gayle Forman, aki az Itt voltam című regénnyel szerzett több millió rajongót, Sophie és Russell világába enged bepillantást, ahol a kívülállás erény is lehet, és egy apró csoda akár szerelmet is hozhat az iskola falai közé. Noel súlyosan allergiás a diófélékre, Mags majdnem a biztos halálból hozza vissza. Minden évben együtt ünneplik a szilvesztert, de vajon van-e a más a barátságon túl is a számukra? Rainbow Rowell, az Eleanor és Park és a Fangirl népszerű írója négy varázsos éjszaka történetét meséli el.



El sem tudom mondani, mennyire vágytam már erre a könyvre, milyen régóta szeretném elolvasni, ez volt az egyetlen könyv, amire valaha leadtam könyvtári előjegyzést, szóval gondolhatjátok. Aztán jól pofán csapott a felismerés, hogy amúgy ez nekem nem is tetszik... Lehet, hogy az volt a baj, hogy nem karácsonykor olvastam, de a Hull a hó-val is ugyanígy voltam, és az mégis tetszett. Arra is gondoltam, hogy talán az a gond, hogy nem szeretem az ilyen kis rövid történeteket, mert nem tudom beleélni magam annyi idő alatt, de ezt is elvetettem végül. Értetlenül állok a dolog előtt.

Voltak benne érdekes és jó történetek, de a legtöbbjük egyáltalán nem tetszett. Először úgy próbáltam olvasni, hogy az általam ismert és elismert szerzők történeteit olvasom, csak úgy szokásos előítéletes olvasásként, de aztán rájöttem, hogy néhány kedvenc szerzőm történetét simán lepipálja egy általam nem ismert íróé. A véleményem az egyes történetekről:

Rainbow Rowell – Variációk éjfélre
Ez a történet volt az első a könyvben, és tetszett. Jó volt a hangulata, tetszett, hogy nem vezet végig feleslegesen minden jelentéktelen részleten, csak minden év szilveszterét mutatja be. 10/10
Kelly Link – A hölgy és a róka
Az eleje tetszett, jól bemutatta a gazdag amerikai családok fényűző életét, aztán eluntam. 5/10
Jenny Han – A sarkcsillagon megtalálsz
Na ez abszolút nem. Utálom az ilyen abszurd, realitástól teljesen elszakadó dolgokat, így egy néhány nopenopenope gondolat mellett lapoztam is tovább. 0/10
David Levithan – Átmeneti Mikulás
Hát, Levithantől nem vártam mást. LMBT szereplők, egyszerű szituáció, amiből egy sokkal komplexebb probléma alakul ki. Nagyon tetszett. 10/10
Gayle Forman – Mi a franc volt ez, Sophie Roth?
Hm, erről a történetről nem tudok mit gondolni. Néhol vicces volt, és a szituáció is érdekesnek tűnt, aztán elment rossz irányba. 3/10
Myra McEntire – Söröshordók és kis Jézus
Ez a történet tetszett, nagyon vicces és aranyos volt. 10/10
Kiersten White – Isten hozott a Kalifornai Karácsonyban
White humora nagyon erőltetett, nem tetszett. 0/10

A többi történetbe beleolvastam, de annyira nem fogtak meg, hogy lapoztam szépen tovább, hátha vár rám valami jobb ebben a könyvben. Sajnálom, mert nagyon akartam szeretni. Összességében 5,4 csillagra tudnám értékelni a könyvet, de amiatt, hogy milyen változatosak a témák, és a homoszexualitás, rasszizmus, kirekesztettség, bullying és mentális betegségek is szerepet kaptam a történetekben, legyen 6.

★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)