Nicola Yoon: A nap is csillag

Natasha: ​Olyan lány vagyok, aki a tudományban és a tényekben hisz. Nem a sorsban. Nem a végzetben. Vagy olyan álmokban, amelyek sohasem válnak valóra. Határozottan nem az a fajta lány vagyok, aki New York egyik utcájának emberáradatában találkozik egy aranyos fiúval, és beleszeret. Különösen nem akkor, amikor csak tizenkét óra választja el attól, hogy a családját kitoloncolják Jamaicába. Szerelembe esni nem az én sztorim. 
Daniel: Én vagyok a jó fiú, a jó tanuló, aki annak él, hogy megfeleljen a szülei óriási elvárásainak. Nem a költő. Sem az álmodozó. De amikor meglátom azt a lányt, mindenről megfeledkezem. Van valami Natashában, amitől kénytelen vagyok azt hinni, valami rendkívülit tartogat… mindkettőnk számára. Az Univerzum: Életünk minden pillanata e felé az egyetlen perc felé vezetett. Milliónyi jövő áll előttünk? Melyik válik valóra?
Nicola Yoon a New York Times bestsellerírónője, a Minden, minden szerzője. Jamaicában és Brooklynban nőtt fel, és jelenleg Los Angelesben él a családjával. Reménytelenül romantikus alkat, aki hisz abban, hogy egyetlen pillanat alatt beleszerethetünk valakibe, és ez a szerelem örökké tarthat.



A Minden, minden nagy kedvencem lett így nagyon kíváncsi voltam Yoon következő könyvére. A könyveit az érdekes témáról, az izgalmas írásmódról és a gyönyörű borítóról lehet beazonosítani. A nap is csillag címe és borítója volt az első, ami felkeltette a figyelmemet, majd pedig a fülszöveg alapján a történet is megtetszett.

A könyv belseje is nagyon szép, nagyon tetszenek a fejezetek elején található kis motívumok. Ha már a fejezeteknél tartunk: imádtam, hogy mindenki (és minden) megszólalt a könyvben, nem csak a főszereplők: kaptunk egy fejezetet az édesapa, a biztonsági őr és az édesapa életéből is többek között, de még olyan dolgoknak is jutott egy-két oldal, mint például az anyagok felezési ideje. Ez a megoldás nagyon egyedivé tette az egész történetet, beszippantott magába a könyv és nem is engedett, amíg végig nem olvastam.

Az alaptörténet két szálból áll össze: ott van Natasha szála, akit akkor ismerünk meg, amikor épp deportálni készülnek a családját, és Daniel szála, akivel szemben a szülei rengeteg elvárást állítottak fel. Mindketten frusztráltak, kétségbeesettek, és mindketten olyan élő, lélegző szereplők, teljesen egyediek és izgalmasak, hogy szinte lelépnek a lapokról.

A történet maga nagyon tetszett - tetszett, hogy Yoon a történetben bemutatta, milyen hatással vannak apró, szinte lényegtelennek tűnő dolgok egy-egy ember életére, emellett pedig az ember érzelmeivel játszik, nem egyszer a sírás határára kergetett. Nagyon tetszett. 

Szereplők

Képtalálat a következőre: „latina girl tumblr”Képtalálat a következőre: „asian nerd guy tumblr”
Natasha és Daniel

Kedvenc idézetek

Minden okkal történik. Ezt szokták mondani. Anyu is gyakran hajtogatja: mindennek oka van, Tasha. Általában olyankor szokták ezt mondani, ha valami rosszul sül el, de azért nem túl rosszul. Nem halálos kimenetelű autóbalesetnél. Ha kificamodott a bokánk, s nem eltört.

Bev mindig reménytelenül optimista, még a legrosszabb kilátások közt is. Ő az a fajta lány, aki lottószelvényt vesz. Én az a fajta vagyok, aki kineveti azokat, akik lottóra költik a pénzüket.

A név nagy jelentőséggel bír. Azonosítóként szolgál, egyfajta térképként, amely elhelyezi az embert időben és térben. Sőt mi több, akár iránytű is lehet.



INFORMÁCIÓK
Kiadó: Gabo
Oldalszám: 364
Megjelenés éve: 2017
Eredeti cím: The sun is also a star

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Gabo Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése