"Nehezen fogadtam el önmagamat, és még nehezebben jutottam el arra a pontra, amikor végre el tudtam hinni, hogy bármire képes vagyok, csak akarnom kell." - interjú Julia Lewis Thomson-nal, a Többek által írónőjével

Julia Lewis Thomson jött a semmiből, és teljesen felkavarta a kis világomat a Többek által című regényével, amiről hétfőn olvashattatok a blogon. Abszolút kedvenc lett a könyv egyből, és az írónő személyében is egy csupaszív, csodálatos embert ismertem meg. Innen jött az ötlet, hogy készítek egy interjút vele, fogadjátok szeretettel. :)



Jellemezd magad hat szóval!

Ami a szívemen, az a számon.

A Többek által az első próbálkozásod az írással?

Nagyon régóta írok verseket és kisebb szösszeneteket. A Hetedhéthatár című közérdekű magazin 2003-tól folyamatosan publikálta is az írásaimat.

Milyen folyamaton ment végig a könyv onnantól, hogy kipattant a fejedből az ötlete, odáig, hogy az olvasók kezébe került?

Sok ember összehangolt munkáját igénylő folyamat volt. A kézirat először Luca Anna szerkesztőhöz került, aki segített kijavítani egy-egy kuszább részt.
Majd az a megtiszteltetés ért, hogy Kalocsai Judit – az Álomgyár volt főszerkesztője –korrektúrázta a szöveget. Ezután a tördelőnek köszönhetően nyerte a kézirat a végleges formáját.
A nyomtatás előtt még meg kellett tervezni a borítót, amit végül Sütő István álmodott meg.

Melyik szereplővel tudsz a legjobban azonosulni? Ki a kedvenced?

Legjobban Annával tudok azonosulni, mivel az ő személyiségében jelenik meg a legtöbb a sajátomból. Mindketten azonos startvonalról, azonos problémákkal indultunk, de a történet egyik pontján az ő élete teljesen más irányt vett.
Nem titok, hogy Maxim a kedvencem. Egyszerűen nem lehet nem szeretni.

Mikor jön a könyv folytatása? Hány részes lesz a sorozat?

Remélem, hogy a következő félévben megjelenik. De nem ígérek semmit, mert előbb még be kell fejeznem.
Még nem tudom, hány részes lesz. Szeretnék egy-egy könyvet adni a baráti társaság minden tagjának.

Ha választhatnál a három fő férfi karakter közül a könyvben, melyikükkel ismerkednél meg szívesen? Andrással, Tamással vagy Maximmal?

Mindhármukat ismerem, hiszen én hoztam őket létre. Több hónapon keresztül a nappalaim és az estéim állandó szereplői voltak.

Honnan jött a regény ötlete?
Képtalálat a következőre: „többek által”
Az életemet mindig is meghatározta az, hogy remeg a kezem, ami elég sok problémát okoz: rondán, lassan írok; kilöttyentem azt, amit éppen iszok; stb. Nehezen fogadtam el önmagamat, és még nehezebben jutottam el arra a pontra, amikor végre el tudtam hinni, hogy bármire képes vagyok, csak akarnom kell. Szerettem volna ebből az útból valamennyit megjeleníteni a történetben.

Ha megfilmesítenék a könyvet, lennének olyan (akár magyar, akár külföldi) színészek, akiket szívesen látnál, hogy eljátsszák az egyes karaktereket?

Fantasztikus lenne a mozivásznon viszont látni a karaktereimet! Viszont azon még nem gondolkoztam, hogy kik játszanának benne. De az biztos, hogy nagyon örülnék neki, ha magyar színészek keltenék életre a könyvem.

Te kipróbáltad már a borospálinkát? Ha nem, kipróbálnád?

Egyszer sikerült véletlenül összeönteni őket. Borzalmas volt!

Rövid idő alatt nagyon nagy sikert ért el a könyved. Hogyan hat ez az életedre, írói pályádra? Motivál, vagy éppen nyomást helyez rád?

Nagyon jól esik az a sok szeretet, amit az olvasóimtól kapok. Ebből merítek erőt egy-egy fárasztó nap után ahhoz, hogy éjszakába nyúlóan dolgozzak a következő könyvön.

Szeretsz olvasni? Mik a kedvenc könyveid?

Imádok olvasni <3
Kedvenceim a teljesség igénye nélkül:
– Kosztolányi Dezső: Édes Anna;
– John Steinbeck: Édentől keletre;
– Déry Tibor: Niki;
– Örkény István: Tóték;
– Kim Holden: Bright Side;
– Tiffany Reisz összes könyve.

Játszol valamilyen hangszeren? Ha nem, milyenen játszanál szívesen?

Sajnos, a kezem miatt nem játszhattam semmin, pedig nagyon szerettem volna zongorázni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése