Cecelia Ahern: Az üveggolyók titka

Sabrina Boggs egy nap rátalál amnéziás édesapja rejtélyes üveggolyó-gyűjteményére, és eseménytelen élete egyszerre megváltozik. Egyetlen napja van arra, hogy kiderítse, mi is történt a férfival, aki nem emlékszik a saját múltjára. Mikor alakult ki az édesapja gyűjtőszenvedélye, s vajon miért titkolta ezt hosszú évtizedeken át a családja előtt? Hová tűntek a gyűjtemény legértékesebb darabjai, és kik voltak az apa barátai, szerelmei? Sabrina sokkal nagyobb titokra bukkan, mint amit valaha el tudott volna képzelni, és a nyomozás során ráébred, hogy időnként a hozzánk legközelebb állókat ismerjük a legkevésbé.



Egy jó ideje bojkottálom Cecelia Ahern könyveit, mióta többször is csalódtam benne. De aztán a Vétkes című ifjúsági regénye, amely hatalmas kedvenccé vált, meggyőzött, hogy adjak még egy esélyt az írónőnek, így került a kezembe Az üveggolyók titka. És örülök, hogy úgy döntöttem, elolvasom, mert ez most kellett a lelkemnek.

Ahern könyvei jellegzetesen tele vannak romantikával, happy end-del, Írországgal, súlyos titkokkal, így jó érzés volt belesimulni ebben a kicsit zord időben egy ismerős, puha környezetbe, amit számomra az írónő könyvei jelentenek. Az üveggolyók titka története elsőnek kicsit abszurdnak tűnhet: ez a könyv most komolyan üveggolyókról fog szólni? Kérdeznénk. És igen, de ezáltal sokkal többről. Az üveggolyók csak közvetítő eszközként szolgálnak, aminek hatására feltárul előttünk egy megélt élet, annak megannyi fájdalmával, boldogságával, emlékével együtt. Nekem tetszett ez az eszköz Ahern részéről, mert nem gondolnánk, hogy egy ilyen apró kis dolog mekkora lavinát tud elindítani.

Sabrina, mint főszereplő számomra szimpatikus volt, és az édesapját is megkedveltem. A történet végkifejletére, habár a fülszöveg is utal egy nagy titokra, gondolni sem mertem volna, nagyon meglepett és megdöbbentett. Örülök, hogy úgy döntöttem, adok egy esélyt az írónőnek, mert nagyon tetszett ez a könyv.

Kedvenc idézetek

Amikor a családból távozik vagy meghal valaki, megváltozik otthon a dinamika. Az emberek helyezkedni kezdenek, átveszik a szerepet, amire mindig is vágytak, vagy olyan szerepbe kényszerülnek, amit soha nem akartak.

Nem azért vagyok itt, hogy bármit eszedbe juttassak. Ami volt, elmúlt. Én csak azért jövök ide, mert remélem, hogy még egyszer szerencsém lesz, és te talán újra belém szeretsz.

Olyan feleséget akartam, aki jobb nálam. Csak később jöttem rá, miért: mert magam is jobbá akartam válni.

Szeretem megtartani a titkaimat. Így én szabom meg, hogy az emberek mit tudnak rólam.


INFORMÁCIÓK
Kiadó: Athenaeum
Oldalszám: 320
Megjelenés éve: 2016
Eredeti cím: The marble collector


★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés az Athenaeum kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése