Victoria Aveyard - Vörös királynő (Vörös királynő trilógia #1)

AZ ISKOLÁBAN TANULTUNK AZ ELŐTTÜNK LÉTEZETT VILÁGRÓL, az angyalokról és istenekről, akik az égben laktak, és szelíd szerettel uralkodtak a Földön. 
Egyesek szerint ezek csak mesék, de én nem hiszem.

Még mindig uralkodnak fölöttünk az istenek. 
Lejöttek a csillagok közül. 
ÉS MÁR NEM SZELÍDEK.



A közrendű, nyomorgó Vörösök az Ezüstök uralma alatt élnek, akik isteni hatalommal bíró harcosok. 
Mare Barrow, a tizenhét éves falusi Vörös lány számára úgy tűnik, soha semmi nem fog megváltozni. 
Mare az Ezüstök palotájába kerül, hogy azok között dolgozzon, akiket legjobban gyűlöl. Hamar felfedezi azonban, hogy vörös vére ellenére ő is halálos hatalommal bír, amely az Ezüstök uralmának végét jelentheti.

A hatalom játszmája azonban veszedelmes, és ki tudná megmondani, hogy ebben a vér által kettéosztott világban ki kerül ki győzedelmesen?


Minden év végén csinálok egy listát az adott évben elolvasott 10 legjobb könyvről. Azt hiszem, az idei listán ez a könyv dobogós lesz. Úgy kellett ez nekem, mint egy falat kenyér, ez a könyv hiányzott az életemből, és nem is tudtam róla. Ez a könyv egy csoda.

Sokan azt mondják, hogy Éhezők viadala és Párválasztó koppintás. Szerintem ez nem igaz. Tény, hogy ez a két regény nekem is eszembe jutott az olvasás közben, de hát manapság szerintem lehetetlen olyan könyvet írni, amelyik ne hasonlítana akár csak egy icipicit is más könyvekre. Szerintem ez jó dolog. Ez azt jelenti, hogy az Éhezők viadala és a Párválasztó rajongói, akikben óriási űrt hagyott az említett két sorozat lezárása, örülhetnek, hiszen akad egy hasonló regény, amellyel csillapíthatják a hiányt. Én legalábbis így éreztem.

Szavak nincsenek arra, hogy nekem mennyire tetszett ez a könyv. Tele volt izgalmas jelenetekkel, amelyeknél csak a levegőt kapkodtam, és annyi gondolat bújt meg benne! Az írónő utalt a rasszizmusra, a zsarnokságra, a politikai megtévesztésre és sok, a mai világban is jelen lévő problémára. És ezt oly módon tette meg, hogy közben egy rettentő jó világot tárt az olvasók elé.

Mare már az első pár oldalon  kedvenc lett, és örömmel olvastam a kalandjairól. Kifejezetten jó hősnő, nem nyávog, nem kényeskedik és nem vergődik döntésképtelenségben a regény háromnegyedében. Határozott, tudja, hogy mit akar, és bármit megtesz, hogy elérje a célját.

Nagyon tetszett, hogy nem jött be itt is egy gagyi szerelmi háromszög (vagy akár négyszög), nem a romantika volt a cselekmény központja. Örülök, hogy nem ment el arra az írónő, mert sokat rontott volna a hatáson.

A szereplők közül szinte mindenki a szívemhez nőtt, akármilyen kis szerepe volt a történetben, nagyon jó karaktereket alkotott az írónő.

A végkifejlet...nos, azt képtelen lettem volna előre megjósolni, annyira nem kézenfekvő és váratlan volt!! Alig várom már, hogy mit tartogat a folytatás.

Szereplők

Mare

Gisa

Evangeline

Maven

Cal


Elara

Kedvenc idézetek

"– Tudom, hogy nehéz elhinni, de én sem voltam a legjobb táncos. 
– Milyen megdöbbentő – válaszolom, és mosolygok. – Azt hittem, a hercegek a tánc és az üres fecsegés képességével együtt születnek."

"– A Vörös vért olyan nehéz feltakarítani. 
– Ön már csak tudja – vágok vissza, ahogy eszembe jut Shade. – Mert akármennyire is próbálja elrejteni, látom a kezén."

"Neked és a bátyádnak megvan mindenetek, Maven herceg – suttogom hevesen. – Egy palotában éltek, erősek vagytok, hatalmatok van. Akkor sem tudnátok, mi az a nélkülözés, ha arcon rúgna, és hidd el, velünk elég gyakran megteszi. Szóval bocsásd meg, hogy nem sajnállak egyikőtöket sem."


INFORMÁCIÓK:
Kiadó: Gabo
Megjelenés éve: 2015
Oldalszám: 424
Eredeti cím: Red Queen

★★★★★★★★★★ (10/10)


A bejegyzés a Gabo Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

1 megjegyzés:

  1. Elég vegyes megítélése van tényleg, én meg döntésképtelen vagyok, hogy kell-e nekem. Az ajánlód után az igenre szavazok, csak még hagyok időt :D

    VálaszTörlés