Arthur Madsen - Five ~ Az új generáció


Évezredekkel ezelőtt Ehnaton fáraó udvari alkimistáival egy medált készíttetett, amely képes volt befolyásolni a bolygók mozgását. 
Az emberiség nem tudja, hogy létezik egy másik világ, egy ismeretlen birodalom, amelynek királynője mindenáron meg akarja kaparintani magának a legnagyobb hatalmat. 
Öt gyerek élete változik meg örökre, amikor valaki ellopja a medált, és ezzel együtt a fény is eltűnik a Földről. 
Az árvaházban nevelkedő Yeni, Jauns, és Nuwe, valamit a jómódú családból származó Berria és Baru csak egymásra támaszkodhatnak, ha sikerrel akarnak járni.

GYEREKEK ÉS FELNŐTTEK HARCA EGY IDEGEN VILÁGBAN. A BÁTORSÁG, A BARÁTSÁG ÉS A HŰSÉG PRÓBÁJA A VILÁG SORSA AZ Ő KEZÜKBEN VAN.


Kicsit féltem ettől a könyvtől, mert eléggé lehúzták a molyon (értékelések átlaga: 54%...), de az eddigi tapasztalataimból az derült ki, hogy amit mások lehúznak, nekem az nagyon is tetszik (péládul Naomie Hay - A Nyeremény), és ami másoknak tetszik, attól én hányni tudnék (pl. Meg Rosoff - Majd újra lesz nyár). Ezért szerettem volna egy próbát tenni, és pozitívan csalódtam. Ugyanis nekem nagyon is tetszett!

Alapvetően a könyv 3, teljesen különböző szálból fonódik össze. Ott van Nuwe, Yeni és Jauns története,
ami az árvaházban játszódik ; Berria és Baru története a templomban és a családi házban ; és Shamala története a kriccs birodalomban. Először nem értettem, hogy mi köze van egymáshoz a három szálnak, aztán ahogy egyre kezdett bonyolódni a történet, egyre jobban megértettem, hogy mi folyik itt, és csak olvastam, és olvastam, és egyszerűen a hatása alá kerültem. :)


Annyira tetszett, hogy a szereplők egy kisebb jellemfejlődésen mentek keresztül a rövid kis történet során. Baru megtanulta, hogy nem minden a külső, Berria és Jauns szerelmet találtak, Nuwe pedig sokkal bátrabb lett a végére. Sajnos Yeni a történet nagy részében nem szerepelt, pedig nekem ő volt a kedvenc szereplőm. A borítón szereplő kislány is tündéri. A kriccs-kalandban résztvevőket két csoportra oszthatjuk: ott van Nuwe és Jauns, akik Yeni megmentéséért, míg Berria és Baru az apjuk megmentéséért szállnak alá a birodalomba, de mivel közösek a céljaik, összefognak, és igazi barátságot kötnek. :)

A befejezéssel nem vagyok kibékülve. A függővég egy nagyon csúnya dolog..:( :)

Ne rettentsen el titeket a negatív kritikák halmaza, mert mint az én példámból is láthatjátok, nem mindenkinek egyforma az ízlése. :)

«««««««««« (10/10)
__________________________
Kiadó: Scolar
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 240

A bejegyzés a Scolar Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

1 megjegyzés:

  1. Molyon én is meglepődve olvastam azt a nagyon sok rossz kritikát, nem 5 csillagos nekem se a könyv, de azért egész jól elszórakoztatott.

    VálaszTörlés