Alan Hollinghurst - A szépség vonala

A szépség vonala nagy ívű regény a felső tízezerről, a szexről és a pénzről. Nick Guest beköltözött a Fedden
családhoz, melynek feje konzervatív parlamenti képviselő. A politikai és pénzügyekben ártatlan Nick belekeveredik Feddenék kicsapongó világába, miközben ő maga fáradhatatlanul űzi a szépséget. A Margaret Thatchert hatalomra juttató két választás szolgál keretül a regénynek, mely a változás és a tragédia rendkívüli éveit bontja ki.

Man Booker Prize for Fiction 
Whitbread Novel Award 
British Book Awards Author of the Year 
Commonwealth Writers Prize 
New York Times bestseller

„A szépség vonala önmagában egy szépséges dolog – elegáns és csábító regény… az olvasók csüggeni fognak minden egyes üdítő szaván. A szépség vonala talán a szerző legérettebb és legkidolgozottabb műve idáig. Talán a legjobb is.” 
(Philadelphia City Paper)

„Sosem elég Hollinghurst mondataiból… Ha valaki értékeli a stílust, az intelligenciát és a társadalmi szatírát, kihagyhatatlan ez az elegáns és szenvedélyes regény.” (Washington Post)

„A viselkedések varázslatos komédiája. Hollinghurst ébersége a legkisebb társadalmi és hangnembeli változásokat illetően sem lankad soha, szövege bővelkedik felülmúlhatatlanul humoros jelenetekben… kiváló regény.” (New York Times Book Review)
~

Nemrég fejeztem be a könyvet és hát...igazából eléggé gondban vagyok, mert nem nagyon tudok mit írni róla. Nagyon-nagyon tetszett, kívülről-belülről, mindenhonnan nézem, nem tudok rosszat mondani róla, de az a baj, hogy jelenleg konkrétan semmit nem tudok írni. Vannak ilyen könyvek, amik tetszenek, egyszerűen oda vagy érte, de ha megkérdezik, hogy miért, akkor nem tudsz mit mondani. Szóval megpróbálom összeszedni magam.

Amikor kinéztem magamnak ezt a könyvet, az mozgatott meg, hogy számos díjat megnyert és a borítója nagyon sokat sejtető. És amikor elkezdtem olvasni, akkor nem csalódtam, mert a könyv belsőre is olyan szép, mint külsőre. Az első pár oldalon kicsit nehezen lendültem bele, mert nem nagyon értettem, hogy ki kicsoda, de ahogy haladtam előre a történetben, egyre jobban belelendültem.

Mivel mostanában szinte csak krimit és YA-ot olvasok, eléggé el vagyok szokva a szépirodalom választékos szóhasználatától, így nagyon furcsa volt a kezdetben, aztán egyre jobban beleszerettem a szöveg nyelvezetébe. Ilyen egy igazi modern szépirodalmi mű! :)

A szöveg minden kertelés nélkül szembesíti az embert a homoszexualitással és a politikával, de épp elég fordulatos ahhoz, hogy az olvasó ne unja meg.

A kultikus könyvből egyébként 2006-ban minisorozatot készítettek. :)


Ha egy egyedi élményre vágytok, amit nem kaphattok meg egy sima kortárs vagy szépirodalmi műtől, akkor mindenképp olvassátok el! :)

«««««««««« (10/10)
__________________________
Eredeti cím: The line of beauty
Kiadó: Scolar
Oldalszám: 488
Kiadás éve: 2011

A bejegyzés a Scolar Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése