Meg Rosoff - Majd újra lesz nyár

Fülszöveg: Daisyt, míg apja rémes, új felesége gyereket vár, lepasszolják nyaralni a vidéki rokonokhoz. Egyik ámulatból a másikba esik: sosem hitte volna, hogy vannak tizennégy éves srácok, akik cigiznek, autót vezetnek, és egyáltalán: olyan szabadok, mint bármelyik felnőtt. Daisyt elvarázsolja a szabad élet, na meg az unokatestvére, Edmond. Főleg az után, hogy felügyelet nélkül maradnak, mert kitört a háború. A háború, amelynek méreteit és súlyát képtelenek felfogni egészen addig, amíg be nem kopogtat hozzájuk egy rokonszenvesnek távolról sem nevezhető alak személyében…

Azért kezdtem ebbe a könyvbe, hogy egy könnyed kis olvasmánnyal túllépjek azokon a nagy izgalmakon, amiket a Titkok Örvénye okozott nekem, de (és nem szeretnék senkit sem megsérteni, csupán ez az én véleményem) ez a könyv még erre sem volt jó. Sajnos ez is a félbehagyott könyvek táborát erősíti, pedig nagyon jó előérzetem volt vele kapcsolatban, de annál nagyobbat csalódtam.
A könyvtár felnőtt kölcsönzőrészlegéből vettem ki, ezért sem értem, hogy miért használ olyan szavakat, és gondolkodásmódot az elbeszélő, amitől még a gyermekkönyvtári részből kölcsönzött ifjúsági könyveknél is a falra mászok. Csak hogy egyet említsek:

"...a ház kajakabbra régimódinak nézett ki.."

már bocsánat, de ez nagyon gáz. Mint amikor egy felnőtt elképesztően igyekszik a gyermeke kedvében járni, ezért lejáratja magát azzal, hogy úgy beszél, mint a mai fiatalok. Engem ez nem vett meg.
A másik dolog, ami miatt úgy döntöttem, hogy nem fejezem be a könyvet az a vérfertőző szerelmi viszony a 14 éves láncdohányos Edmonddal, aki egyébként gondolatolvasó, mert az milyen remek. Sebtében összedobott karakter.



Lehet, hogy fiatalabb koromban kellett volna elolvasnom, hogy ez engem még érdekelni, és ne idegesíteni tudjon, de talán megpróbálkozok vele később,hátha.

Egyébként a könyvet megfilmesítették ugyanezzel a címmel, 2013-ban mutatták be a mozikban, egy olyan sokoldalú színésznő, Saoirse Ronan főszereplésével, aki többek között játszott a Szikravárosban, és a Komfortos Mennyországban. Kíváncsi vagyok, hogy a film jobb lesz-e, mint a könyv. Majd meglátjuk. :)

Értékelés: ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ (0/10)

2 megjegyzés:

  1. Végre egy ember, aki olvasta ezt a könyvet! Teljesen egyetértek a kritika minden szavával, csak annyit tennék hozzá, hogy én végigolvastam. Nem kellett volna. Én is azért kezdtem bele, mert valami könnyű olvasmányra vágytam... Nem jött be. A nyelvezete tényleg kiakasztó, és a témáját sem a legjobb módon mutatja be (mármint, csak szerintem volt furcsa, ahogy a háborút ábrázolta?) A gyerekek pedig (szerintem) annyira életképtelenek, hogy szinte csoda, hogy túlélik a háborút (meg csak úgy egyszerűen, nem halnak bele az egyedüllétbe)
    És ebből lett film?? Mikor? Meg kell néznem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyet értek! :) Én még nem láttam a filmet, de lehet hogy ezután a borzalmas könyv után nem is akarom :D

      Törlés