Brian Selznick - A leleményes Hugo Cabret

Fülszöveg: Hugo Cabret a forgalmas párizsi vonatállomáson él, teljes titokban. Az árva kisfiú az épület rejtett járataiból felügyeli a pályaudvar óráinak működését. Ám amikor a sorsa, akárcsak az általa javítgatott fogaskerekek, összekapcsolódik egy könyvmoly kislány és a pályaudvar mogorva játékboltosának történetével, élete és legféltettebb titka is végzetes veszélybe kerül. Egy különös rajz, egy féltve őrzött jegyzetfüzet, egy ellopott kulcs, egy mechanikus ember és Hugo apjának rejtett üzenete szövevényes, megható és lenyűgöző kalandba sodorja mindhármukat.
Brian Selznick könyve 284 eredeti rajzával, valamint a képregények és filmek keverékét idéző formájával újraértelmezi a regény műfaját, és egy teljesen új, eddig ismeretlen olvasási élménnyel lepi meg a csodálatos történetek kedvelőit.
Brian Selznick 1966-ban született az amerikai New Jersey-ben. Első saját könyve, „A leleményes Hugo Cabret” megjelenése előtt többszörösen díjnyertes gyerekkönyv-illusztrátorként volt ismert hazájában. A könyv születéséről a következőket nyilatkozta:

„Jónéhány évvel ezelőtt olvastam Gaby Wood „Edison estéje: a mechanikus élet kutatásának varázslatos története” című könyvét. Igaz történet volt egy felhúzható figurákból álló gyűjteményről, melyet egy párizsi múzeumnak adományozott a tulajdonosa. A gyűjtemény a múzeum beázott padlásán hevert évtizedeken keresztül, amíg végül ki kellett dobni az egészet. Én pedig elképzeltem egy kisfiút, aki megtalálja ezeket a törött, rozsdás szerkezeteket – így született meg Hugo és az ő története."

A regényből 2011-ben Martin Scorsese készített három dimenziós, egész estés filmet Jude Law, Ben Kingsley és Sacha Baron Cohen főszereplésével.

~

Kezdjük azzal, hogy ez a könyv olyan érzéseket váltott ki belőlem, amit soha nem gondoltam volna. Először láttam a könyvből készült filmet 2011-ben, és csak idén, 2013-ban fedeztem fel a csodás könyvet, és ennek nagyon megörültem, ugyanis már a film elvarázsolt. A könyvtárban a polcról leemelve majd leszakadt a kezem, hiszen egy 520 oldalas könyvet tartottam a kezemben, de megérte a hazacipelést, ez egészen biztos.

Ugyan ez egy mesekönyv, mégis teljesen elvesztem benne. És ez köszönhető volt a csodálatos, érdekes történetnek, és főként a lélegzetelállító illusztrációkat, amiket maga az író Selznick készített. Pár óra alatt elolvastam ezt a remek, félszáz oldalas könyvet, és még mindig nagyon a hatása alatt vagyok.

Tényleg, őszinte szívből mindenkinek ajánlom, gyerekeknek és felnőtteknek, fiúknak és lányoknak, időseknek és fiataloknak. Ez egy olyan történet, egy olyan kivitelezés, amit mindenkinek látnia kell, kihagyhatatlan élmény.

Értékelés:   (10/10)

És egy kis kedvcsinálóként a könyvhöz, tekintsetek meg pár illusztrációt a könyvből:




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése