"Meg kell értetni a támadókkal, hogy mekkora fájdalmat okoznak" - interjú Rácz-Stefán Tiborral, a Fogadj el! szerzőjével







Tegnap olvashattátok a bejegyzésemet Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el! című könyvéről, ma pedig egy interjút hoztam nektek a szerzővel, amiben mesél a regényt inspiráló emberekről, a készülő könyvéről, és azt is elárulja, hogy mely hollywood-i szereplőket látná szívesen a könyv szereplőiként. :)







rMesélj kicsit magadról!
A polgári nevem Rácz Tibor, szerzőként viszont Rácz-Stefán Tiborként alkotok. Édesanyám vezetékneve a Stefán, édesapámé a Rácz, az irántuk való tiszteletből lettem szerzőként Rácz-Stefán Tibor. 1988. január 24-én születtem Balassagyarmaton. Szécsényben jártam gimnáziumba, majd érettségi után Budapesten tanultam. Szenvedélyem az írás, szabadidőmben blogot vezetek, ahol híreket és kritikákat írok, ez a Media-Addict.HuMár az első Aranymosáson részt vettem, ott negatív lektorit kaptam, a második Aranymosáson viszont sikerrel jártam. 2014 decemberében jelent meg az első könyvem Fogadj el! címmel. 2015 telén várható a második könyvem, a Túl szép megjelenése a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában. (forrás)
Mindig is író akartál lenni?
Általános iskolában annyira szerettem a történelmet, hogy sokáig töri tanárként képzeltem el a jövőm, később szociális munkás szerettem volna lenni, hogy segíthessek az embereken. Később jött szóba az írás. Először az újságírás vonzott, később rájöttem, hogy mennyire szeretek történeteket alkotni. Körülbelül tizenhét éves lehettem, amikor először kimondtam hangosan is: író szeretnék lenni. Most nagyon boldog vagyok, hogy regényeket írhatok, emellett cikkeket a blogomra, és így mindkét álmom teljesülhetett.
Mi inspirálta a Fogadj el!-t?
Amanda Todd és Jamey Rodemeyer halála. A Media Addictra írtam a sajnálatos tragédiájuk cikket, és Amanda esetében elkezdett foglalkoztatni a gondolat: mi lett volna, ha Amanda nem csendben tűr, hanem úgy dönt, bosszút áll? Mi lett volna, ha Jamey-nek van egy pasija? A sok gondolkodást végül tett követte, és így született meg a regény. Ha már egy olvasónak is segített, hogy ne jusson Amanda és Jamey sorsára, már megérte!
  
Amanda és Jamey

Melyik szereplőt kedveled jobban, Petrát vagy Dávidot?
Nehéz kérdés :) Dávid érezhetően közelebb áll hozzám, de az igazság az, hogy én Petrát is nagyon szeretem. Tudom, hogy megosztó karakter lett, mindenki másként látja, de én megértem minden egyes tettét, még a hazugságát is a gólyatáborban. Sokszor úgy éreztem írás közben, hogy Petra részeit lelkileg megterhelő írni, így Dávid volt a felüdülés, ő kapta a románcot, ami mosolyt csalt az arcomra, és kicsit felturbózott lelkileg, mire Petra depresszívebb fejezeteihez értem.
Könyvtrailer - Ismerd meg Dávidot!

Könyvtrailer - Ismerd meg Petrát!


A Te olvasatodban mi történik a regény után Dáviddal és Áronnal?
A végjáték után Dávid nagyon mélyponton van, és Áron az egyetlen, aki kihúzhatja őt a szakadékból. Kérdés, elég erős-e hozzá. Perpillanat fejben itt tartok :)
Dolgozol most valamin?
Most jelent meg a második regényem, a Túl szép a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában, illetve pár hete adtam le egy új könyvet, ami a Sorstalan utakon munkacímet viseli, és egy roma lány kálváriájáról szól. Utóbbi nem tudom még, hogy eljut-e a könyvespolcokra, de bízom benne, hogy lát benne elég fantáziát a kiadó. Karácsony tájékán kezdek egy új regény megírásába. Jelenleg a fejemben lévő ötletek közül igyekszem kiválasztani a legjobbat.
Szerinted hogyan lehetne még jobban felhívni a figyelmet a bullying témájára, hogy megelőzhetőek legyenek a könyvben történtekhez hasonlók?
Beszélni kell róla, és ami nagyon fontos, hogy a felnőttek is megfelelően képben legyenek, hogy tudják, mi zajlik a gyerekek között, és ha kell, időben és jól tudjanak reagálni. Meg kell értetni a támadókkal, hogy mekkora fájdalmat okoznak, az áldozatokat pedig biztosítani arról, hogy igenis van segítség és megoldás. Ehhez pedig ugye kellenek a felnőttek is. Szerintem javul a helyzet itthon, de tény, hogy van még hová fejlődni.
A saját szexuális beállítottságod mennyiben befolyásolta a regény cselekményét? 
Talán csak annyiból, hogy régóta szerettem volna egy meleg főszereplővel dolgozni, és itt most úgy éreztem Dávidnak helye van a történetben, kell a romantikus ellenpólus Petra depresszív történetszála mellett. Illetve, talán hitelesebben tudtam írni arról, mit él(het) át egy meleg fiatal, és szerettem volna átadni azokat a gondolatokat, amik egy LMBT-személy fejében lejátszódhatnak. 
Ki a kedvenc szereplőd?
Egyértelműen Áron. Elég távol áll tőlem a személyisége, az a piszok nagy magabiztossága és szemtelensége, öröm volt „belebújni a bőrébe” és szabadon engedni magam. Írás közben nagyon jókat nevettem a nagyképű beszólásain, örömmel alakítottam a sorsát.
Ha film készülne a regényből, vannak olyan színészek, akiket el tudnál képzelni az egyes szerepekben?
Az a baj, hogy túlságosan realisztikusan tudok gondolkodni, és emiatt tudom, hogy akárkit is választanék fejben, mire eljutunk a forgatásig (~2-3 év) kiöregednek a szerepből :D De tegyük fel, hogy már holnap kezdünk, és Amerikában készül a film, így Petra szerepét egyértelműen Elle Fanning kapná, Áron pedig nem lehet más, mint a The Fosters sorozatból ismert Gavin McIntosh. Petra anyját alakítsa Teri Hatcher a Született Feleségekből, Barbarára pedig nagyon érdekes választás lenne egy göndörített hajú Chloe Grace Moretz. Dávidra viszont nincs tippem, de szívesen várom a tiéteket ;) 
 
Elle Fanning, Gavin McIntosh

Teri Hatcher, Chloe Grace Moretz

Ért már téged valaha atrocitás amiatt, hogy meleg vagy? 
Nem tudok róla, hogy ért volna, és emiatt amiről nem tudok, az nem fáj. Inkább a bőrszínem és a túlsúlyom miatt ér állandó inzultus, tulajdonképpen minden nap. Az ember egy idő után megtanul ezzel élni, de egy szóval se mondanám, hogy könnyű. 
Vannak a regényben olyan szereplők, akiket valódi emberekről mintáztál?
Petrát egyértelműen Anna Toddról mintáztam, Dávidot pedig Jamey Rodemeyerről, de mindkettejükbe belecsempésztem a saját személyiségem egy részét. Petránál például az anyagi problémákat és a kitörni vágyást, Dávidnál a könyvek, az olvasás szeretetét és az elfogadás iránti olthatatlan vágyat.

Kapcsolódó linkek:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése