Könyvtár Booktag



Ezt a taget Kritta, a Könyvlelő blog szerkesztője találta ki, és meg is hívott rá, így bár nem szeretek meghívni embereket tagekre, mégis megteszem. Szóval a bloggerek, akiket én meghívok a kedves Kötelező Olvasmányos bloggertársaim, vagyis az 

1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!
+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?

Hmm, egy éve még azt mondtam volna erre, hogy könyvtár. Ugyan minek megtartani a könyveket?? De aztán beleszerettem a könyvgyűjtögetésbe - ahogy ott állnak a polcon és ha már csak ránézel, nagyot dobban a szíved... Szóval ha szeretnék egy könyvet, akkor mindenképpen könyvesbolt. Viszont ha csak érdekel egyszeri olvasásra, akkor könyvtár. És egyébként a könyvtárnak nagyon más, nagyon egyedi hangulata van,

+ Hát igazából az első, aki eszembe jut, az Joe Goldberg a Te című könyvből, de ő ténylegesen egy könyvesbolti eladó, így gondolom ez nem ér. :D Szóval legyen inkább Ethan Wate (Lenyűgöző Teremtmények), hiszen Ethan édesanyja oda volt a könyvtárért, és Ethan is nagyon szeret olvasni.

2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?
+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?

Ebben az évben nem újítottam meg az olvasójegyemet, mert feleslegesnek találom - amikor volt, akkor egy ideig kölcsönöztem rendesen (egyébként egy könyvtárba járok), viszont amióta elkezdtek itthon felhalmozódni a könyvek, akkor ritkultak a könyvtárlátogatások, csak akkor mentem, amikor már majdnem lejárt az előző kölcsönzés és kivettem könyveket, amiket nem volt időm elolvasni. Szóval most egy kicsit hiányzik, hogy ha érdekel egy könyv, akkor nem tudom kivenni, de szerintem jobb így. Aztán majd meglátjuk.

+ Ez könnyű kérdés: Ella Rodriguezzel (Cinder&Ella), mert ő is könyves blogger és ő is imád olvasni)

3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?
+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?

Egyszer vagy kétszer találtam könyvjelzőt, meg olyan papírt, amire rá szokták pecsételni, hogy mikor jár le a kölcsönzés. Semmi extra. :)

+ Készítettem pár könyvjelzőt, amin a kedvenceim vannak rajta: Harry Potter, Eleanor Douglas, Alaska Young, America Singer, Tris Prior.. :)

4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani!
+ Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?

Nálunk nem annyira beszélgetősek a könyvtárosok sajnos.. :(

+ Húú, bárcsak lehetne ilyen! Legszívesebben Leonard Peacock-kal beszélgetnék.


5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?
+Ki az a karakter aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Nálunk tudomásom szerint csak egy könyvtár van (vagyis hát vannak fiókkönyvtárak, de arról fogalmam sincs, azok milyenek/hogy működnek), viszont az nagyon szép és otthonos, könnyen ki lehet igazodni benne és a legfrissebb megjelenésű könyvek 3-4 hét múlva már a polcon vannak.

+ Levana Királynő a Cinderből.

6. kérdés. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden, vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
+Melyik az a könyv aminek a legjobban örülnél ha megtalálnád a könyvmegállóban?

Hmm, hát a múzeum előtt van egy telefonfülke, ami át van alakítva könyvfülkévé, és hozol egyet-viszel egyet alapon működne - elvileg. Viszont egyszer láttam benne két könyvet, két ősrégi valamilyen évkönyvet, aztán azóta már azok sincsenek meg. Szóval annyira nem volt szerencsés ez a kezdeményezés, pedig a könyvtárban és a könyvhéten is nagyon szívesen igénybe vettem a Tegyél egyet - Vegyél egyet polcot, kincseket találtam ott (például Vivien Holloway - Pokoli szolgálat c. könyvét a sok 20. századi könyv között, tökéletesen új állapotban), szóval nagyon örülnék, ha feléledne ez a kezdeményezés.

+ Elég sok ilyen van, csak rá kell nézni a kívánságlistámra. De legyünk realisták, és vegyük úgy, hogy nem új könyvek vannak ott - hát egy pár régi Fitzgerald könyvnek nagyon örülnék.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése