David Carlyle - Skyland - Sziget a szélben (Skyland #1)

2078. év – Egy izlandi föld alatti bunkerben a fiatal Lily Carlyle doktornő egy kísérleten dolgozik, amely örökre megváltoztatja bolygónk arculatát.

2251. év, az új éra – Az űrben lebegő földdarabkákból álló világban két fiatal túlélésért folytatott küzdelme felejthetetlen kalanddá válik.

Az ifjú Lorenzo apjával együtt az ismeretlen betegség pusztította erdő rengetegében kétségbeesett küzdelmet folytat az idővel. Az ember legértékesebb kincsét keresik: a vizet. Az új világban ugyanis a vízkészletek csaknem teljesen kifogytak. A tavak, a folyók, az óceánok megszűntek létezni. 
Valery tizenhat éves, rendkívül okos lány, és egy felsőbbrendű fajhoz, a seijinek kasztjához tartozik. A seijinek különleges erővel rendelkeznek, ami összetartja a dolgokat és lehetővé teszi Skyland létezését. A lánynak nehéz élete van az Új-Oxfordi Kiképző Intézetben, ahol rideg környezetben nevelkedik az újvilág szolgálatára. 
Még nem sejti, hogy minden meg fog változni. Nem tudja, hogy Lorenzo és az ő sorsa egymásba szövődik, és életüket gyökeresen felforgatja a régi világ egy értékes dokumentumának megtalálása: a Carlyle-mappa a kulcsot jelenti Skyland titkainak megfejtéséhez.


Ezt a könyvet óriási várakozással vettem kézbe, mert a borító és a sejtelmes fülszöveg (csak a mostani fülszöveg első két sora) nagyon csábított, ennek ellenére a megjelenésre várni kellett és semmi információt nem találtam sehol, hogy mikor jelenik meg. Aztán megfeledkeztem róla, és meglepetésként ért, mikor az Alexandrában sétálgatva megláttam a többi könyv között. És akkor tudtam, hogy ez nekem kell.

Már a prológus megfogott, Lily Carlyle abban a pár oldalban nagyon szimpatikus volt számomra. Aztán jött a valódi történet, aminek a kidolgozottságától nagyon meglepődtem.


Nagyon eredeti ötlet volt szerintem a repülő szigetek (Skyland) ötlete, olyan igazi "eddig nem is gondoltam, hogy ilyen megtörténhet, de jesszus, miért ne történhetne?" érzésem volt, ami nálam az eredeti disztópiák fokmérője.

Lorenzo és Valery a kedvenc szereplőimmé váltak, minden hibájuk ellenére is.

Remélem lesz folytatása, mert nálam nyerő volt. :)

Kedvenc idézetek

"Egy seijin sohasem érezhet zavart vagy félelmet."

"Lily Carlyle doktornő meztelenül haladt előre a folyosón, miközben a plafonról esőként hullott alá a fertőtlenítőszer."

Szereplők

Blonde girl
Valery


Lorenzo


Lily Carlyle


INFORMÁCIÓK:
Kiadó: Alexandra
Oldalszám: 280
Megjelenés éve: 2015
Eredeti cím: Skyland

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés az Alexandra Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése