Könyves Kérdőív

Ez a kérdéssor egy ideje már terjed a bloggerek körében, én először Dora Craiban blogjában találkoztam vele, de valahogy elfelejtettem kitölteni. Most viszont betagelt (:D) engem egy nagyon kedves moly, Anitiger, így gondoltam, itt az ideje! :)

Szoktál nassolni olvasás közben?

Néha jólesik egy kis kekszet vagy gyümölcsöt enni olvasás közben, főleg, mikor nagyon izgalmas a cselekmény.



Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?

Teát  minden mennyiségben, vagy esetleg forró csokit/kakaót. :)



Szoktál beleírni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?

Óó, nem nem!! :D Könyvbe soha nem szoktam írni, ha valami gondolatom támad, mondjuk hogy mikről szeretnék írni az értékelésben, akkor vagy a telefonom jegyzettömbjébe írom, vagy beleragasztok egy post-it-et, és arra firkálgatok. Tankönyvekbe viszont rendszeresen szoktam, főleg, mikor uncsi az óra. :D



Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?

Imádom a különböző könyvjelzőket, így előszeretettel használom ezeket. Ha esetleg nincs kéznél könyvjelző, vagy gyorsan kell becsukni a könyvet, akkor valami kis cetlit beleteszek, vagy pedig felírom a kezemre, hogy hol tartottam. Nem szeretek szamárfülezni.



Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?

Jobban szeretek eljutni a fejezet végéig, viszont akkor van egy olyan érzés, hogy ha izgalmas a vége, akkor bele kell kezdeni a következő fejezetbe: ördögi kör. Le tudom tenni bárhol a könyvet, de nem szívesen. Esetleg még úgy szoktam (főleg késő este/éjjel) olvasni, hogy ha például a 175. oldalon járok, akkor elolvasom a 200.-ig, és ott leteszem. :)



Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?

Azért elhajítani nem szoktam (sűrűn), viszont ha felidegesít, akkor beleharapok egy párnába és ordítok. :D



Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?

Nem szoktam rákeresni. Soha. Ha magyar könyvben egy idegen kifejezéssel találkozok, akkor megkérdezem a szüleimet, hogy mit jelent, ha pedig angolban, akkor megpróbálom kitalálni a kontextusból, hogy mit is jelenthet - így lehet igazán tanulni.

 

Mit olvasol most?

Most épp Justin Cronintól a Szabadulást olvasom, amit a páromtól kaptam a születésnapomra. Ebookban pedig Kelly Oram Cinder & Ella című könyvét olvasom a könyv nemzetközi blogturnéja keretein belül, ahol az én blogom lesz az egyik állomás. Erről még lesz szó később, de lesz egy interjú az írónővel is. :)

 

Milyen könyvet vettél legutóbb?

Legutóbb Lemony Snicket - A titkok malma című könyvet vettem potom 130 forintért az Alexandrában, illetve Rainbow Rowell Eleanor és Park című könyvének kiadói példányát kaptam a Scolar Kiadó jóvoltából.



Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?

Leginkább délután, a buszon szeretek olvasni. Sajnos ezek az utak mindig hamar véget érnek.



A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?

Ez attól is függ, hogy milyen az adott könyv. Ha jó, akkor legyen folytatása, ha rossz, akkor ne.




Van olyan könyv, amit mindig előhozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?

A Harry Potter. Bárhol, bármikor, bárkinek.




Hogy rendszerezed a könyveidet?

Ez egy kicsit bonyolult. :D

Van egy polcom a magas, vastag, keménykötésű könyveknek.


3 polc a sorozatoknak.



Egy az Ulpius-házas könyveknek.


Egy a Jodi Picoult könyveknek.


Egy a Könyvmolyképzős könyveknek.


Egy az Alexandra Kiadós könyveknek.


Egy az angol nyelvűeknek.


Egy az olyan könyveknek, amik ugyanahhoz az íróhoz tartoznak/egyforma kiadásúak más-más írótól.


És a többin pedig ömlesztve vannak magasság szerint :D




És hogy kit tagelek be?
Mindenkit, aki szeretné megcsinálni. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése