Veronica Roth - A Lázadó (Divergent-trilógia #2)




Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz.


Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.



Megint csak egy olyan könyv, ami egyszerűen annyira jó, hogy mindenhol olvasni akarod - a buszon, az iskolában, a parkban, lefekvés előtt, egész éjszaka... Gondolkodom, hogy milyen értékelést írjak, mert volt egy egész sor gondolat a fejemben, miközben olvastam, hogy milyen szempontok alapján fogom értékelni a könyvet, hogy mi az, ami kiemelkedően tetszett benne, és a könyv utolsó oldala, és a függővég mindent megváltoztatott, mert annyira meglepődtem, hogy kiszállt minden más gondolat a fejemből. De azért megpróbálom. :)

Elég válogatós vagyok a disztópiás regényeknél, és nem is soknak sikerült belopni magát a szívembe, de úgy gondolom, Roth trilógiája a legjobb úton halad. Minden egyes oldalát élveztem, néhány fejezetnél a körmömet tövig rágtam, annyira izgultam. Ebben a kötetben sokkal több akciójelenet volt, és előtérbe helyeződött a társadalom problémája, sok új titok derült ki és az írónő jól megkavarta az eseményeket a könyv utolsó lapjaira atombombaként bedobott csavarral, ami megváltoztat sok mindent, amit eddig gondoltam. :)

Tetszett, hogy sok új szereplőt ismerhettünk meg, és a régi szereplőket is új oldalukról láthattuk. Calebben nagyot csalódtam, Peter pedig sokat nőtt a szememben azzal, hogy megmentette Trist (egyébként ennél a jelenetnél megállt a szívem, és csak arra tudtam gondolni - úristen, most mi lesz?? de aztán megnyugodtam :)). Az új, nem annyira főszereplők között is van, akiket megkedveltem, és van, akiket kevésbé.

Az, ami miatt kiemelkedően tetszett A Lázadó, és mondhatjuk, hogy kicsivel jobban is, mint a Beavatott (pedig ez ritka, hogy a sorozat második kötete jobb, mint az első), az a rengeteg akció- és harcjelenet és a részletes kidolgozottság, ami jellemzi a könyvet. Imádtam Tris és Tobias útját járni, és megismerni közelebbről az Őszinték, a Barátságosak és a csoport nélküliek életét. Annyira érdekes volt látni, hogy ugye az első kötetben megismerhettük az Önfeláldozó és a Bátor szokásokat, most pedig a többi csoportét.



Mindamellett, hogy Roth remek ifjúsági könyvet írt a disztópikus jövőről, egy enyhe társadalomkritikát is megfogalmazott, miszerint az embereket alapvetően öt tulajdonsággal lehet leírni, és a különböző tulajdonságot hordozók között különböző okokból ellentétek alakulhatnak ki.

Tris pontosan az a főhősnő, akivel remekül tudok azonosulni. Kicsit idegesített, hogy ezen a fegyver-témán rágódott az egész könyvben, viszont amíg nem tudjuk, hogy milyen lelőni a barátunkat (aki egyben a legjobb barátnőnk párja), addig nem ítélkezhetünk felette. Remek harcos, kiváló gondolkodó és páratlan személyiség. Mindig izgalmas kalandokba bonyolódik és nem fél a veszélytől. Kicsit magamra is ismertem benne az évődését látva, hogy milyen döntést hozzon, hogy mindenkinek jó legyen.

A trilógia harmadik, befejező kötete, A Hűséges nemrég jelent meg és már én is olvasom, úgyhogy nemsokára érkezik az értékelésem róla. :)

Darabjaira hullott a csoportokra épülő társadalom, amelyben Tris Prior hitt 
korábban: erőszakos cselekmények és hatalmi harcok vezettek a széteséséhez, a túlélők veszteségek és árulások sebeit hordozzák. Tris ezért aztán él a felkínált lehetőséggel, hogy feltérképezze a város általa ismert határain túli világot. Hátha ott, a kerítésen túl megadatik neki és Tobiasnak, hogy elkezdjék egyszerű, közös életüket, amelyet nem terhelnek szövevényes hazugságok, érdek-összefonódások és fájdalmas emlékek. 
Az új világ azonban félelmetesebbnek bizonyul, mint amelyet Tris maga mögött hagyott. A korábbi felismerések értelmüket veszítik, veszélyes új igazságok formálják át az embereket, akiket szeretett. Trisnek ismét meg kell vívnia a maga csatáját, hogy megérthesse a bonyolult emberi természetet és önmagát: képtelennél képtelenebb döntéseket kell hoznia a bátorság, a hűség, az áldozatkészség és a szeretet próbatételei során.
«««««««««« (10/10)

__________________________
Eredeti cím: Insurgent
Kiadó: Ciceró
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 432

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése