MINIKRITIKA | tiboru: Konteó 1. (Konteó #1)

Ez ​a könyv nem állítja, hogy földön kívüliek járkálnak közöttünk, és azt sem, hogy dimenziók közötti átjáró van a Bermuda-háromszögben, vagy, hogy világuralomra törne néhány tucat titokzatos ember, de ezek ellenkezőjét sem bizonygatja. A megmagyarázhatatlan vagy megmagyarázatlan (eltitkolt) események, jelenségek mindig vonzották a gondolkodó ember fantáziáját. Ebben a könnyed stílusú, de tárgyilagos és alapos könyvben a szerző harminc különösen érdekes, máig tisztázatlan témával kapcsolatban szedi csokorba azt, ami tudható, és teszi mellé azokat a teóriákat, amikkel a képzelet kipótolta a hiányzó részleteket. Tisztességes gyűjtőként nem minősít és nem válogat, hanem a legátfogóbb képre törekszik, így a hipotézisek közé kerül bizony mosolyogtató is – az olvasó feladata, hogy eldöntse, mit vesz komolyan belőle. Mielőtt azonban elhamarkodottan véleményt alkotna, gondoljon vissza, hogyan vélekedhettek a kortársak az első emberről, aki azt mondta, hogy a Föld nem áll, hanem minden addig elképzelhető sebességnél gyorsabban száguld. Mennyivel volt az hihetőbb akkor, mint ma egy időutazás?



Évek óta a Konteóblog lelkes olvasója vagyok, mindent elolvastam már, amit tiboru írt a blogra, a kedvenceimet háromszor, négyszer is, így nagyon örültem neki, hogy megjelentek ezek a teóriák könyvben is. Először kicsit hiányérzetem volt, mert a blogban pont a képeket szerettem a legjobban, de miután ezen túlléptem, rájöttem, hogy a könyv sokkal jobb. Sokkal viccesebb, összeszedettebb, tudatosabban felépítettek a konteók, tetszik a témák szerinti tagolás és az, hogy tiboru milyen részletességgel írja le a konteókat és az események részleteit, látszik, hogy nem csak egy külföldi konteóblogokat fordító hobbibloggerrel van dolgunk, hanem egy olyan szerzővel, aki nem sajnálja ráfordítani az időt és fáradtságot, hogy teljesen körbejárja a témát. :)

★★★★★★★★★★ (10/10)