Barabás Zsófi & Moizer Zsuzsa - Mindenki tud rajzolni

A rendkívül ötletes, rajzos foglalkoztató az óvodások, kisiskolások kreativitására építve ad szárnyakat a gyermeki fantáziának. Kedves, szeretnivaló figurák – Cicu, a macska, Buborék, a labirintusszörny és Alba hercegnő – ösztönzik alkotásra a kicsiket és nagyobbakat. Mivel a kötet eszközigénye csekély, nemcsak otthon, az óvodában vagy a napköziben, hanem egy-egy hosszú utazás alkalmával is használható. A fiatal képzőművész szerzők aktív alkotómunkájuk mellett gyerekekkel is foglalkoznak. Művészetük és gyermekismeretük páratlan egységet alkot a könyvben, melyet mottójuk szerint: egyrészt olyan gyerekeknek készült, akik szeretnek rajzolni, másrészt olyanoknak, akik még nem szeretnek. 
A fiatal művészek alkotókedve, kreativitása a gyerekek számára a felfedezés igazi örömforrásává válhat. A könyv feladatai „észrevétlenül” építik az alapkultúrtechnikák (olvasás, írás, leképzés) elsajátításához szükséges vizuális képességeket; a finommotorika (kézügyesség, rajzkészség, íráskészség) fejlesztését természetes élethelyzetben, játékos, kreatív módon teszik lehetővé. 
A kiadványt az otthoni játékon kívül ajánljuk óvodák, iskolák számára is, hiszen az egyes lapok többféle alkalmazása lehetővé teszi a különböző képességű gyerekek egyidejű foglalkoztatását.


Pár éve találkoztam először a Wreck this Journal-lel, amibe mondanom sem kell, egyből beleszerettem, hiszen mindig is nagyon kreatív gyerek voltam, imádtam mindent, ha megmondták, mit kell rajzolni, alkotni, ha nem, én mindenhova rajzoltam és mindenből kreatívkodtam valamit (egy időben például bonbonos dobozból laptopot apának a szülinapjára - hát igen, csak egy számítástechnikus lánya vagyok. :)). Csak hát sosem jutottam el addig, hogy megrendeljem a Wreck this Journal-t, meg valahogy azért mégiscsak ódzkodtam attól, hogy rátapossak és rágógumit ragasztgassak bele, mert mégiscsak könyv! :) Aztán megláttam a Scolar kínálatában ezt a kis könyvet, és úgy gondoltam, na ez nekem kell! Még májusban szereztem meg, de még mindig nem vagyok kész vele. Úgy gondoltam, hogy majd egy videóban mutatom meg, ha készen lesz, de ez a könyv inkább olyan, hogy évekig is tarthat, mire befejezed, mert ehhez hangulat kell, és hát éveket nem akartam ülni rajta. Szóval most írok róla egy bejegyzést, aztán ha kész lesz, egy videóban meg is mutatom a kész művet :)


Nekem nagyon tetszett, egyszerűen imádom az ötleteket, amiket a két alkotó belevitt! Bár nekem az illusztrációk egy kicsit túl "képzősök", ettől eltekintve ennek az édes kis foglalkoztatónak minden oldalát imádom, és bátran merem ajánlani gyerekek és felnőttek számára is! :)

Az én elkészült oldalaim közül egy-kettőt most meg is mutatok, nem egy picasso, de jól éreztem magam, miközben csináltam őket. :) Ja, és előre szólok, hogy néhány helyen alternatívan értelmeztem az utasításokat.








Szóval anyukák és minden kreatív ember! Tessék megvenni ezt a könyvet mert nagyon jó szórakozás és nem utolsó sorban nagyon jól fejleszti a kreatív gondolkodást is. Én biztos, hogy fogok belőle venni egy példányt, amikor lesz gyerekem. :)

★★★★★★★★★★ (10/10)


INFORMÁCIÓK
Kiadó: Scolar
Megjelenés éve: 2012
Oldalszám: 176



A bejegyzés a Scolar Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése