Keddi Top10 #98 - Top10 könyv gyönyörű idézetekkel

Top10 könyv gyönyörű idézetekkel


1. Kelly Oram - Cinder&Ella

"Our first kiss had been tender. It had been a kiss to get to know one another. This kiss was entirely different. This kiss was hungry. Brian kissed me as if he were trying to fuse our souls together for eternity. He wasn’t doing this for show. It had nothing to do with the hundreds of people watching and going crazy around us. It wasn’t possessive, either. He wasn’t staking a claim on me. He wasn’t even trying to prove his feelings to me. He was simply taking what he needed. 
I could feel his yearning, his ache for me, and it turned me into a puddle of mush. Whatever he needed, he could have it. I would gladly give it. He could have all of me. In fact, by the time he brought me back up and ended the kiss, he did have all of me."

"I love you. You are my entire world. You’ve always said you thought Cinder was a coward for doing what the people expected of him instead of following his heart. Well, I’m not a coward. This Prince Cinder chooses his Ellamara. I choose you , Ella, and I’m not going to let you be a coward, either. I’m not going to let my fame scare you away. We’re Cinder and Ella , woman! We’re supposed to get our fairy-tale ending!"

"There are only two kinds of women in the world for me now, Kenneth: Ella and Not Ella. I’ll never be able to settle for anyone but her…"

"Tonight you made me feel beautiful, special, and loved when I didn’t think I’d ever feel like that again. I’m grateful to you for that."


2. A. O. Esther - Megbocsátás

"– Honnan tudod, hogy testi vonzalmat érzel-e vagy szerelmet? Túlságosan is halovány e kettő közt a határ. 
– Nem egészen. Ha csak a teste vonz, nem vágysz a társaságára, csak az ölelésére… ideig-óráig. Ha viszont szerelmes vagy belé, meghalnál a mosolyáért, és néha egy érintés, egy fél mondat jobban lángra lobbantja a szívedet, mintha egyszerre öt szajhával henteregnél."

"– Tudod, folyton azon töprengek, mit kéne másképp csinálnom, hogy Sophiellel könnyebb legyen az életünk. 
Az arkangyal felnevetett. 
– Tudod, vezérem, azt mondják, az a rózsa, amelyik a viharban nyílik, a legritkább és legszebb valamennyi közül."

"Te vagy az életem, Elijah. Ha velem vagy, még a nap is szebben süt rám. A létezésemnek csak veled van értelme."

"– Veled még ebben a viperafészekben is jól érzem magam. Mondtam már, mennyire szeretlek? 
– Nem. Sosem. 
Az angyallány felnevetett. 
– Hát, akkor tudd meg, Harald Tryggvason, hogy halálosan szerelmes vagyok beléd."


3. David Levithan - Nap nap után

"Sohasem lesz róla fotóm, amit a zsebemben hordhatnék. Sohasem lesz tőle levelem a kézírásával. Közös emlékkönyvünk. Sohasem fogunk összeköltözni egy kis lakásban a belvárosban. Nem fogom tudni, ha ugyanakkor, ugyanazt a zenét hallgatjuk a rádióban. Nem fogunk együtt megöregedni. Nem engem fog hívni, ha bajba kerül. Nem őt fogom hívni, ha el akarom valakinek mondani, mi történt velem aznap. Nem maradt tőle semmim. 
Figyelem, ahogy elalszik mellettem. Figyelem, ahogy lélegzik. Figyelem, ahogy álmodni kezd. 
Csak ez az egy emlékem marad róla. 
Az viszont örökre."

"Ő az első és egyetlen szerelmem. Az emberek többsége tisztában van vele, hogy az első szerelem után majd jön a többi. De nem nekem. Ez az egyedüli alkalom, hogy magamat adjam. Soha többé nem lesz rá módom."

"Még akkor is szeretnélek, ha kétéltű lennél, vagy éppenséggel szakállad lenne, meg fütykösöd. Akkor is, ha narancssárga szemöldököd lenne, vagy az arcodat elborító hatalmas szemölcsöd, vagy akkora orrod, hogy kiszúrnád vele a szemem valahányszor megcsókollak. Sőt, még akkor is, ha háromszáz kiló lennél, és méteres hónaljszőr lógna ki a pólód ujjából. Akkor is szeretnélek."

"Kivettem az evőpálcikákat a tartójukból, és sorban az asztalra fektettem őket. 
– Mit csinálsz? – kérdezte Rhiannon. 
A pálcákból kiraktam egy hatalmas szívet, aztán feltöltöttem rózsaszínű édesítős tasakokkal. Még a szomszédos asztaltól is hoztam, mikor kifogytam belőle. 
Miután elkészültem a művel, ráböktem. 
– Ez a hatalmas szív a töredékét sem fejezi ki annak, amit irántad érzek."


4. Jane Hawking - Utazás a végtelenbe

"Ez az aprócska fiú mindenkit elbűvölt a mosolyával, a gyermeki boldogságával és az elevenségével. Ő volt a megtestesítője mindennek, ami a világban és a kapcsolatunkban jó volt. Stephennel együtt mindennél jobban szerettük. Ő volt szerelmünk gyümölcse; én adtam neki életet; szerető gondoskodással nevelgettük, és most úgy tűnt, hogy a körülmények szerencsétlen összejátszása – a fáradtságom, az ő elevensége és az én elővigyázatlanságom – miatt elveszítjük. Ha ő meghal, akkor én is."

"A gyönyörűséges kis teremtés, a természet tökéletességének megtestesítője fájdalmasan tökéletlen világba született."

"Mélyen átéreztem a paradoxont, hogy a halál egy csapásra el tudja törölni egy élet minden élményét, tudását, jóságát, hősies küzdelmeit és emlékét, miközben én a szívem alatt hordom a csodás kezdeményét egy új életnek, amelyre élmények, tudás, jóság, hősies küzdelmek és emlékek várnak."

"Stephen anyjának mindenesetre azt mondtam, hogy nem érdekelnek a prognózis részletei, mert annyira szeretem a fiát, hogy mindenképpen hozzá akarok menni, otthont akarok neki teremteni, és hajlandó vagyok lemondani korábbi ambícióimról, amelyek egyébként is jelentéktelenek az előttem álló feladat nagyságához képest."

5. James Lecesne - Trevor

"Más vagyok, és ezen a világon semmi sem változtathat."

"Az emberek nem veszik észre, hogy néha egy érzés olyan erős, hogy inkább csak lefeküdnél és meghalnál, mint hogy tovább érezd."

"Valami baj van velem, és ez nyilvánvalóan látszik is. De micsoda? Nem számított, milyen hosszasan álltam a tükör előtt, nem számított, milyen feszülten meredtem a tükörképemre, nem láttam azt, ami mássá tesz a többiekhez képest. Az életem nyilvánvaló tragédia: vicces, hogy pont én vagyok az egyetlen, aki nem látom."

6. Katherine Applegate - Ivan, az egyetlen

"Ha használhatnék emberi szavakat, hogy elmondjam, amit el kell mondanom, minden olyan könnyű lenne! Ehelyett festékesedényeim és szakadt papírlapjaim vannak."

"A fiú ráköp az ablakomra. A lány odahajít egy marék kavicsot.
Néha örülök, hogy ott az üveg.
(…)
A gyerekek döngetik nyeszlett mellüket. Még több kavicsot dobálnak.
Néha azt kívánom, bárcsak ne lenne ott az üveg."

"Megtanultam, hogy ne vigyem túlzásba a reményeimet."

"Az emberi lények pazarolják a szavakat. Elhajítják őket, mint a banánhéjat, és hagyják, hogy megrohadjanak."

7. F. Scott Fitzgerald - A nagy Gatsby

"Boldogok a halottak, akikre az eső hull."

"Néha kirúgok a hámból, és bohócot csinálok magamból, de végül mindig visszatérek hozzá, mert a szívem mélyén akkor is csak őt szeretem."

"– A múltat nem lehet újra élni. 
– Azt mondod, hogy a múltat nem lehet újra élni? – kiáltott fel hitetlenkedve. – Miért ne lehetne?"

"Nincs az a tűz s eleven élet, ami felérhet azzal, amit egy férfiszív rejt magában."


8. Jodi Picoult - Találj rám!

"Gideon ujjai besiklottak a hajam, a ruhám alá; zihálásom lett az ő következő lélegzete. Domborzattá vált testünk térképe beleégett a bőrünkbe, ahol csak érintettük egymást. Amikor belém hatolt, tudtam, miért van. Mindig megtaláljuk a hazavezető utat."

"Vetettem már meg a lábamat egy felbőszült elefánttal szemben. Tettem kockára a szakmai hírnevemet, csak hogy az ösztöneimet kövessem. Csomagoltam össze az egész életemet, és kezdtem elölről mindent. S mégis, olyan bátor dolgot sosem tettem, mint amikor belenéztem Gideon arcába, és megmondtam az igazat. 
– Boldog akarok lenni – suttogtam."

"Egyszerűen nem létezik jobb édesanya, mint egy elefánt. Talán ha mi, emberek is két évig lennénk várandósak, a befektetett idő minket is jobb anyává tenne. Egy elefántborjú nem tud hibázni. Lehet rosszcsont, kilophatja az ételt az anyja szájából, mozoghat túl lassan vagy beragadhat az iszapba, az anya a végtelenségig elnéző vele. Az utód az elefánt legbecsesebb kincse."

"Szerintem a gyász olyan, mint egy ronda kanapé, amitől nem tudsz megszabadulni. Körbedekorálhatod, leboríthatod egy csicsás takaróval, betolhatod a szoba másik sarkába, de végül meg kell tanulnod együtt élni vele. Valamiért úgy éreztem, az elefántok ennél is tovább mentek. Nem fintorogtak minden alkalommal, amikor beléptek a szobába és meglátták azt a kanapét. Azt mondták: Emlékszel, mennyi szép emlékünk fűződik hozzá? S leültek rá egy kicsit, mielőtt továbbindultak dolgukra."


9. Jodi Picoult - Egyszerű igazság

"Ismerem ezeket a kísérteteket – mondta. – Tudom, milyen érzés mozogni a világban, de nem igazán odatartozni. És tudom, milyen érzés, ha átnéznek rajtad, és nem hiszik el, amit látnak. – Félretette a jegyzeteket és Adamre nézett. – Ha én létezem, ők miért nem?"

"Egymás bőrébe suttogták kérdéseiket, olyan csalhatatlan nyomokat hagyva egymáson, mint a sebhelyek. Katie közelebb akart bújni a férfihoz, de megdöbbenésére nem simulhatott egészen oda hozzá, mintha egy apró tárgy akart volna meg közöttük. Odanézett, hogy mi választja el őket, de semmit sem talált, csupán kisbabájuk láthatatlan, könyörtelen tényét."

"A lány érezte illatát, testének forróságát, és arra gondolt: ez az én Armageddonom."

"…szeretném, ha hozzám jönnél feleségül. Nem én vagyok az ügyvéd, így nincsenek agyafúrt érveim, amelyekkel meggyőzhetnélek. De amikor Katie ma felhívott a kórházból, nem kaptam levegőt. Arra gondoltam, hogy baleset ért. És mikor mondta, hogy a baba az, én csak arra tudtam gondolni, hogy hála istennek! Hála istennek, hogy nem Ellie-nek van baja! 
Gyűlölöm magam miatta. Nem is tudom, megérdemlem-e, azok után, ami eszembe jutott. Most pedig azt képzelem, hogy ezért veszik el tőlem ezt a babát, ezt a nem várt ajándékot. Ha ez megtörténik, El, nagyon fog fájni – de össze sem mérhető azzal, amit akkor éreznék, ha te mennél el. Azt… – a hangja megremegett – azt nem bírnám ki."

"A szerelem a legerősebb energia. Katie és én szerettük egymást. Nem szerethettük egymást az én világomban, és nem szerethettük egymást az övében, de ennek a szerelemnek, ennek az energiának el kellett jutnia valahova. Annak a babának jutott. – Elcsuklott a hangja. – Ha egymást nem is kaphattuk meg, itt volt mindkettőnknek ő."


10. Jodi Picoult - Sorsfordítók

"A mi kapcsolatunk más volt, mint a kortársainké. Nem a szexről szólt, és nem is arról, hogy együtt vagyunk valakivel csak azért, hogy mutogathassuk, mink van nekünk. Mi ketten… szóval mi egymásnak voltunk teremtve. Vannak, akik egész életükben azt a bizonyos másikat keresik. Én viszont szerencsésnek mondhattam magam, mert a másik felem mindvégig mellettem volt"

"Chris annyi mindent szeretett volna mondani. Faggatni szerette volna Emilyt, hogy mi az ő szörnyű titka, könyörögni szeretett volna, hogy ne tegye meg, amire készül. El akarta mondani neki, hogy még mindig elállhat a szándékától, bár érezte, hogy túlságosan előrehaladtak már a dolgok, és ő sem hitte igazán, hogy van visszaút. Ezért Emily ajkához préselte az ajkát, mintha csak billogot égetne belé, de aztán felzokogott…"

"Hiszen ha az ember szeret valakit, akkor nem az az első, amit ő akar, hanem az, amit a másik. Nem számít, hogy milyen felfoghatatlan, milyen elcseszett dolog az, amire a szerelme vágyik. Nem számít, hogy úgy érzi, mintha darabokra szaggatná saját magát."

"Fogott egy ceruzát, és a papírhoz nyomta a hegyét, olyan erővel, hogy nyomot hagyott. Mit írhat az ember azoknak, akik életet adtak neki, amikor szántszándékkal el akarja dobni magától ezt az ajándékot? Emily nagy sóhajjal letette a ceruzát. A válasz: semmit. Nem írhat nekik semmit, mert úgyis kiolvasnák a sorok közül, ami kimaradt a levélből, és azt hinnék, hogy miattuk történt az egész."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése