Rob Reger - Jessica Gruner : Emily The Strange - Elveszett emlékek (Emily-sorozat 1. rész)


Fülszöveg: Emily, a különc: 
13 éves. Képes toronyházakat átugrani, ha épp úgy tartja kedve. De sokkal valószínűbb, hogy inkább négy fekete macskájával szunyókál; vagy részecskegyorsítót eszkábál össze gézből, lencséből és biztosítótűből; vagy teljes hangerővel dobol/gitározik/szaxofonozik/citerázik; vagy egy fertelmesen drasztikus csatornafreskót fest; vagy rávesz valakit, hogy kimondja: „fertelmesen drasztikus csatornafreskó” 13-szor gyorsabban… és közben gúnyosan hahotázik. 
Olvasd el, ha mered!



Hűha..
Nem gondoltam volna, hogy én ennyire beleszeretek ebbe a történetbe. Persze minden meg van benne, amit szeretek: fekete ruhák, ironikus humor, és macskák. És a legjobbat még nem is említettem...illusztrációk! De olyan csodálatosak, és izgalmasak, és magával ragadóak, hogy ilyet még nem láttam. 

Gyorsan olvastatta magát a könyv, és először nem nagyon értettem, hogy mi ez a dolog Emilyvel, de
aztán, ahogy kezdett kirajzolódni előttem az egész történet, és egyre közeledtünk a végkifejlethez, megértettem. Azért jó ez az amnézia-téma (na jó, ez a fülszövegből nem derül ki, de ezzel szerintem nem lőttem le a poént remélem), mert így az olvasó a főszereplővel együtt deríti ki, hogy mi folyik itt valójában, és ez nagyon izgalmas, nyomozó-regénybe illő hangulatot kölcsönöz a könyvnek.

Mondtam már, hogy nagyon tetszenek az illusztrációk? Nagyon ötletes, hogy mivel ez egy napló, valósághű dolgok (lapkiszakítás, kávéscsésze-lenyomat) voltak benne, és a legjobb, hogy a regény végén a kiszakított lapokat megtaláltuk, így nyert értelmet minden, ami még a történet lezárulta után talány maradt.

Örülök, hogy Emily kalandjaiból sorozatot csináltak, mert már alig várom, hogy mi fog a következő könyvben történni a főhősünkkel. :)


«««««««««« (10/10)

~~~~~~~~~~~~~~~~
Kiadó: Fumax
Kiadás éve: 2012
Eredeti cím: Emily the Strange - The lost days
Oldalszám: 266


A bejegyzés a Fumax Kiadó jóvoltából jöhetett létre.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése