Valentin Projekthét #2 | Jojo Moyes: After you (Me before you #2)

When ​one story ends, another begins. The sequel to the beloved New York Times million-copy bestseller, Me Before You. How do you move on after losing the person you loved? How do you build a life worth living? Louisa Clark is no longer just an ordinary girl living an ordinary life. After the transformative six months spent with Will Traynor, she is struggling without him. When an extraordinary accident forces Lou to return home to her family, she can’t help but feel she’s right back where she started. Her body heals, but Lou herself knows that she needs to be kick-started back to life. Which is how she ends up in a church basement with the members of the Moving On support group, who share insights, laughter, frustrations, and terrible cookies. They will also lead her to the strong, capable Sam Fielding – the paramedic, whose business is life and death, and the one man who might be able to understand her. Then a figure from Will’s past appears and hijacks all her plans, propelling her into a very different future. . . . For Lou Clark, life after Will Traynor means learning to fall in love again, with all the risks that brings. But here Jojo Moyes gives us two families, as real as our own, whose joys and sorrows will touch you deeply, and where both changes and surprises await. After You is quintessential Jojo Moyes – a novel that will make you laugh, cry, and rejoice at being back in the world she creates. Here she does what few novelists can do – revisits beloved characters and takes them to places neither they nor we ever expected.




A Valentin Projekthét keretei közt már olvashattátok a résztvevő bloggerek által összeállított booktaget, de mivel épp most fejeztem be egy nagyon romantikus könyvet (amit amúgy nem szokásom olvasni), úgy gondoltam, kössük össze ezt a két dolgot és egyből írok is róla bejegyzést. :)

A Mielőtt megismertelek után úgy gondoltam, nem kell ennek a könyvnek folytatás: minek? Jojo Moyes már összetörte a szívünket, ezt nem tudja jóvá tenni. Meg hát elég sok negatív értékelés volt a könyv adatlapján, de mivel nem szeretek félbehagyni dolgokat, úgy gondoltam, belevágok. Az első harmadában utáltam, aztán hirtelen megváltoztak a dolgok, és akármennyire hihetetlen számomra, a folytatás, az After you is 10 csillagos kedvenc lett.

A bejegyzés innentől spoilereket tartalmazhat.

Ez a könyv annyira komplex volt, és annyira sok gondolatom támadt olvasás közben, hogy muszáj részekre bontanom:
  • Moving On csoport: ez az ötlet szerintem jó volt, nekem kicsit a Szerdai barátság hangulatát idézte vissza. Szerettem a csoport tagjait, tetszett a különbözőségük, és hogy mennyire sokat fejlődtek a regény során. A könyv végén a búcsúbulis jelenet is tetszett, hiszen tényleg olyanok lettek már Lou számára, mint egy család.
  • Lou balesete: na ez annyira nem nyerte el a tetszésemet, szerintem semmi értelme nem volt. Azt hittem, azt fogja kihozni belőle Moyes, hogy Lou is lebénul, mint Will, de azon kívül, hogy néhányszor fájt a csípője, semmi jelentősége nem volt. Ja, meg így ismerte meg Samet, de mivel Jake révén amúgy is megismerte volna, szerintem felesleges volt.
  • Lily: először idegesített és utáltam, aztán kezdtem megszeretni. Mikor megismertük a történetét és a szemszögét, abszolút kedvenc szereplőmmé vált. Titokban reménykedtem, hogy Lou saját gyerekeként fogja felnevelni, de így is jó volt végül is, hogy Mrs. Traynor életét tette jobbá.
  • Sam: mikor elkezdtem olvasni a folytatást, elhatároztam, hogy a folytatásban akárkivel is jön össze Lou, én azt utálni fogom, de Sam ezerszer kiérdemelte, hogy megszeressem, nagyon aranyos szereplő. Ahogy Lilyről és Lou-ról gondoskodott, nagyon megható volt.
  • Lou munkahelye: ezeket a részeket untam, nagyon sokáig szenvedtek rajta, és nem értettem, Lou miért nem lép tovább. Richard teljes seggfejből cukipofává alakulása pedig kissé hihetetlen volt.
  • Feminista Mrs. Clark: na jó, hát ezektől a részektől rendesen rosszul voltam. Annyira nem illett a szereplő korábban felépített személyiségéhez, annyira erőltetett volt, annyira érezhető volt, hogy Moyes csak a polkorrektség miatt erőltette bele a történetbe ezt a maszlagot, hogy a végén már kínomban röhögtem.
  • Állásajánlat New Yorkban: ez a rész tetszett is, meg nem is... tetszett, mert jó lehetőséget jelent Lou-nak, viszont nem tetszett, mert túl egyértelmű, hogy azért, mert a véletlen folytán csöppent bele az ápolói munkába, továbbra is ebben dolgozzon. Illetve túl meseszerű volt az egész. És az sem tetszett, hogy nem vitte magával Samet, aki simán dolgozhatott volna ott is mentősként. Titkon reméltem, hogy Lily, Sam és Lou hármasban odaköltöznek, és boldogan élnek, míg meg nem halnak. De azért egy harmadik regény, ebben a témában, jöhetne. :D
  • Mentős akció: hú, hát szerintem ez alapozta meg számomra azt, hogy a könyv kedvenc legyen. Annyira durva és izgalmas és váratlan volt! De azért reméltem, Moyes nem nyírja ki Lou új pasiját is, az már kicsit abszurd lett volna.
Összességében, eltekintve 1-2 hibától, nekem abszolút kedvenc lett a könyv. Imádtam, és a végén már azt kívántam, bárcsak lenne még vagy 100 oldal, vagy egy új könyv. :)

Kedvenc idézetek

"It is important not to turn the dead into saints. Nobody can walk in the shadow of a saint."

"'Mum, you're not going to get divorced, are you?' Her eyes shot open. 'Divorced? I'm a good Catholic girl, Louisa. We don't divorce. We just make our men suffer for all eternity!'"


"Sometimes I look at the lives of the people around me and I wonder if we aren't all destined to leave a trail of damage. It's not just your mum and dad who fuck you up, Mr Larkin. I gazed around me, like someone suddenly handed clear glasses, and saw that pretty much everyone bore the brutal imprint of love, whether lost, whipped away from them or simplay vanished into a grave."

"We could talk around it, we could lose ourselves in brief moments, but love ultimately meant more pain."

Szereplők



★★★★★★★★★★ (10/10)

A projekthét többi résztvevője: