Zavodni Gréta Virág - A szívem ezerkétszázat ver egy perc alatt





ZAVODNI GRÉTA VIRÁGnál 2011 márciusában diagnosztizáltak a leukémia egy súlyos változatát, a T-sejtes Non-Hodgkin limfómát. A fiatal lány három éven keresztül kemoterápiás és sugárkezelések sorozatát kapta, de maradt ereje arra, hogy közben a kezdetektől megörökítsen minden fontos pillanatot. Bejegyzéseiből a benne lejátszódó lelki folyamat és a kezelések, beavatkozások tanulságos, érdekfeszítő, őszinte története bontakozik ki, melynek végállomása – göröngyös út után – a gyógyulás. A kötet Gréta győzelméről és újjászületéséről szól; az ő példája pedig másoknak is erőt adhat, hogy soha ne adják fel a harcot.




Ez egy nagyon erős könyv. Nagyon örülök neki, hogy Gréta megírta ezt a könyvet, mert rettenetesen inspiráló volt olvasni a történetét, és azt, hogy soha nem adta fel. Mindenki azt hiszi, hogy vele ilyesmi soha nem történhet meg, de az az igazság sajnos, hogy a betegség nem válogat: lehetsz egy koldus, egy átlagember vagy akár egy híres sztár is. Szerintem mindenkinek el kellene olvasnia Gréta könyvét, hogy ha valaha is hasonló helyzetbe kerül, ne veszítse el a reményt.

"Én leszek a kivétel, én leszek az a lány, akit majd úgy fognak emlegetni, hogy „aki kifejezetten jól bírta a kemoterápiát”."

Gréta naplószerűen megírt könyve nem fikció, nem egy jól hangzó történet, amiből valamilyen tanulságot kellene levonnunk: ez maga a valóság, egy ember élete, egy ember küzdelme a kórral, és fantasztikus győzelme. Fejet hajtok Gréta előtt, mert én a felét sem bírnám ki annak, amit ő mosolyogva tűrt. Igazi példakép, sokkal inkább aggódott a szerettei iránt, mint maga iránt, és ez szerintem elmond az emberről valamit.

Tényleg csak ajánlani tudom ezt a kötetet, mert annyira inspiráló, annyira megható és gyönyörű. És arról még nem is beszéltem, hogy a borító is milyen csodálatos :))

Kedvenc idézetek

"Nincs bennem félelem, harag, kétség, nincsenek miértek, csak küzdés van, és akarat."

"Ezt szeretem benne, ami a szívén, az a száján, nem ködösít, kerek perec megmondja, hogy kibaszottul fog fájni."

„Attól félek, hogy a körülöttem lévőket jobban meg fogja viselni ez, mint engem. De én tudom, hogy kitárul előttem Tibet kapuja, hogy olyan dolgokat tapasztalhassak meg, amiket a későbbiekben a lehető legjobban tudok majd hasznosítani. Nincs bennem félelem, harag, kétség, nincsenek miértek, csak küzdés van, és akarat. Nem látok mást, kizárólag egy egészséges embert, akinek végig kell járnia egy utat, hogy aztán még egészségesebben folytathassa a tökéletes életet.”


INFORMÁCIÓK
Kiadó: Álomgyár
Megjelenés éve: 2015
Oldalszám: 320 oldal

★★★★★★★★★★ (10/10)


A bejegyzés az Álomgyár Kiadó támogatásával jöhetett létre

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése