"Apró dolgok százaiból tevődik össze egy regény" - interjú Madeleine Roux-val

Madeleine Roux szinte berobbant a magyar könyvpiacra és óriási sikert aratott Asylum című regényével. Lehetőségem nyílt egy interjút készíteni vele, amit itt olvashattok. :)

Jellemezd magad öt szóval!
Kocka, szarkasztikus, érdeklődő, hűséges, ínyenc

Mindig is író akartál lenni?
Igen, bár nem hivatásszerűen. De mindig tudtam, hogy írni fogok. Kiskoromban tűzoltó akartam lenni, aztán archeológus, de utána rájöttem, hogy maradok az első számú hobbimnál, az írásnál, és karrierré alakítom.

Mi inspirálta az Asylumot?
Már beszéltem egy kicsit erről a blogon, de igazából ez nem csak egy dolog. Nem hiszem, hogy valaha is írtam könyvet, amit csak egyetlen esemény vagy ötlet inspirált. A könyveim sok kis gondolat és élmény gyűjteményei, vagy olyan dolgoké, amikről olvastam vagy hallottam a hírekben. Néha csak órákig bámulom a falat és ötletelek. Szóval apró dolgok százaiból tevődik össze egy regény - a főhősnek mentális betegsége van; egy régi, elhagyatott épület, mint helyszín; talált fényképek; megbízhatatlan narrátor; kísértettörténetek; kipróbálni egy férfi főszereplőt...olyan tényezők összessége ez, amik jókor voltak jó helyen.

Honnan jött az ötlet, hogy fotókat tégy a könyvbe?
A kiadóm, a Harper Collins ötlete volt. Szerették volna keverni a média műfajait és nekem tetszett az ötlet. Végül is ez nagyon fokozza az élményt, és imádom az ilyen megoldásokat, mint például ahogy megalkották Abby rajzait. Hihetetlen csapatuk van, akik a művészi dolgokon és az archívumok átkutatásán dolgoznak mindamellett, hogy a fotókat manipulálják és néhányat saját maguk készítenek. Ez rengeteg munka, és mindig lenyűgöz, mivel állnak elő.

Te megszállnál a Brookline Kollégiumban, mint a főszereplők?
Biztos, hogy nem! Túlságosan félek a kísértetektől, hogy beleegyezzek ebbe.

Van egy álom színészcsapatod, akik a főszereplőket játszanák, ha film készülne a könyvből?
Nem igazán. Van egy pár színész, aki motoszkál a fejemben, de nem akarok túlságosan kötődni hozzájuk, mert ha esetleg film készülne az Asylumból, az igazi színészek teljesen mások lennének. Ezenkívül nem vagyok egy nagy tinifilm- és tévénéző, úgyhogy igazából nem is tudom, ki most a népszerű ebben a korcsoportban. Ha döntenem kéne, inkább a felnőtt szereplők színészeit válogatnám, de ismétlem, nem akarok túlságosan kötődni.

Dolgozol most valamin?
Épp most fejezem be az első könyv kéziratát egy új YA sorozatnak, ami jövőre debütál. Ugyanazzal a fantasztikus csapattal dolgozok a HarperCollins-nál, és ebben a könyvben is keverednek a különböző médiaelemek. A sorozat címe House of Furies (szabad fordítás: Fúriák háza), és ez is egy kísérteties sorozat, ami Angliában játszódik. Sötét hangulatú és vicces és romantikus, szerintem az Asylum rajongói szeretni fogják.

Félsz valamitől?
Jesszus, inkább mitől nem félek? Nem szeretem a magasságot és a zsúfolt helyeket. Nem hagyom nyitva az ajtót éjszakára. A legtöbb horrorfilm és videojáték napokig kísért engem. A pókok is félelmetesek. Az egyetlen félelmetes dolog, amit szeretek, azok a kígyók. A kígyók nagyon menők.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése