On My Mind #10 - Kindle vs. Könyv #2

Korábban már írtam egy ilyen témázós posztot az ebook és a valódi könyv ellentéteiről. Ez 2013-ban volt, és azóta már sokat változott a véleményem. Hogy miért? Mert kaptam egy Kindle-t. És mert engedtem a csábításnak, elrugaszkodtam a berögzült "csak a papírkönyv igazi könyv" szemlélettől, és felfedeztem a dolog praktikus mivoltát. Persze még mindig nagyrészt papírkönyvet olvasok, de azért egyre inkább igyekszem kihasználni a Kindle nyújtotta előnyöket. És hogy hogy egyeztetem össze a kettőt. Itt a válasz.

Mikor olvasok a Kindle-mön?

  • A buszon: mondjuk ez így nem igaz, mert sokszor olvasok hagyományos könyvet a buszon. Viszont mániákus idézetgyűjtőként nálam a papírfecnis idézetjelölgetés az olvasás természetes velejárója, és már utálom, ahogy a mellettem ülő mindig bámul, mit akarok egy tömb post-ittel. Illetve kényelmetlen is, hiszen azt fogni kell olvasás közben, és tépkedni, odaragasztgatni, satöbbi. Namármost, ez a Kindle-n egyszerűbben néz ki, csak rányomok, kijelölöm, és kész. Ezért sokszor csak bedobom a Kindle-t a táskába, és indulok. Egyszerűbb, gyorsabb, és állva is lehet olvasni.
  • A pároméknál: a barátom szobájában nincs kifejezetten olvasólámpa az ágynál, csak egy ufólámpa a falon, aminél nagyon rossz olvasni, ezért ott is inkább a Kindle-mön olvasok, a pici Kindle lámpával, praktikusabb és nem bántja a szememet, mintha a gyér fényben vaksiznék.
  • Kórházban/hivatalokban/ügyintézés közben: szintén az egyszerűség és kényelmesség kedvéért, valamint azért, hogy ha szólítanak, csak belököm a táskába a Kindle-t, és nem kell törődni a könyvjelző be, könyv összecsuk, post-it eltesz, könyv eltesz rituáléval.
  • Előadáson: ez elég ritka eset, általában csak akkor fordul elő, ha véletlen olyan előadásra tévedek be, amiről közben kiderül, hogy iszonyatosan unalmas/felesleges/a tanár vicceket mesél, de már késő menekülni anélkül, hogy felállítanék a soromban 8 embert, és felhívnám magamra a figyelmet. Papírkönyvet is olvashatnék, de az macerásabb, meg látványosabb is, és volt jópár kellemetlen ilyen élményem középiskolában, mikor felszólítottak, hogy te meg mit olvasol? És el kellett mondani az egész osztály előtt (egy ilyen alkalommal a Kedves halottak!-at olvastam, és mindenki azt hitte, hogy valami horror az :)), namármost az 25 ember előtt nem volt olyan gáz, itt 200 ember előtt gázabb. Na meg a Kindle szépen a padra simul, szinte észre sem venni, hogy én ott csinálok valamit, ha meg valaki odanéz, azt hiszi, tabletezek (ami az informatikai karon nem szokatlan jelenség).
És hogy mit olvasok a Kindle-n?
  • Angol könyveket, amik nem jelentek meg magyarul: például a Pretty Little Liars sorozatot, aminek mind a 16 részét e-könyvben olvastam. Mert az angol nyelvű könyvek rendelése nem olcsó, és sokszor nem is tetszik a könyv, így nem éri meg.
  • Magyarul megjelent könyvek nem megjelent folytatásait: vagyis olyan könyveket, amelyeknek az első része megjelent, de a másodiktól már elkaszálták a sorozatot. Például Kimberly Derting Eskü-, és Lauren deStefano: Vegyészkert-trilógia sorozatát.
  • Ingyenes Amazon könyveket: Amazonon nagyon sok ingyenes könyv van, bevallom, pénzt nem is adnék értük, de egy-két óráig jó szórakozást biztosítanak, ingyen. Ennyi. :)
Szóval rájöttem, hogy a Kindle nem ördögtől való dolog, de ettől függetlenül a legtöbb olvasásom még mindig hagyományos könyv formátumban történik meg. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése