Grady Hendrix - Horrorstör

Valami furcsa történik az Ohio állambeli, clevelandi Orsk bútoráruházban. A munkatársak reggelente megrongált Kjërring könyvespolcokra, törött Glans vizespoharakra, és szétvert Liripip gardróbokra bukkannak. A bevétel mélyponton, a biztonsági kamerák felvételein nem látni semmit, az üzletvezetőkön pedig kezd elhatalmasodni a pánik. 
Három alkalmazott önszántából kilenc órás, napnyugtától hajnalig tartó műszakot vállal, hogy a rejtély végére járjon. Ám éjjeli őrjáratuk során a Bemutatótér különös jelenései és zajai közepette minden képzeletet felülmúló borzalmakkal kell szembenézniük. 
Grady Hendrix korábban olyan lapoknak írt, mint a Variety, a Slate, a New York Post, a Playboy, a Village Voice, a Strange Horizons, valamint szerepelt a The Mad Scientist’s Guide to World Domination című antológiában is. Hosszú éveken át telefonos ügyeletesként dolgozott egy parapszichológiai kutatóintézetnél. Jelenleg a manhattani Orsk munkatársa.


Talán a Horrorstör volt az a megjelenés, amit már azóta tűkön ülve várok, hogy a kiadó bejelentette az érkezését. Így hát nem is volt kérdés, hogy amikor megjelenik, azonnal kell nekem. Sajnos a Könyvfesztiválon nem jött össze a vásárlás, de pár nappal utána megrendeltem, és a Könyvfeszten bezsebelt Horrorstör-ös könyvjelzővel olvasni is kezdtem. Aztán olvastam, úgy három órán keresztül, mert nem tudtam lerakni. És még mindig borzongok, ha csak rágondolok. Egyrészt mert annyira jó volt, másrészt mert annyira félelmetes.

Először kezdeném a kinézettel, ami valami fenomenális. Szerintem ez lett az évtized legdizájnosabb könyve, egyszerűen fantasztikus. A kiadó teljes egészében megtartotta az eredeti kiadás design-ját, amiért egy hatalmas pluszpont jár nekik, és ami hozzátesz egy lapáttal ahhoz, hogy miért a Gabo az egyik kedvenc kiadóm. 

Egy kis háttérinfó az értékelésemhez, hogy a Könyvfesztivál előtt jártam életemben először Budapesten úgy, hogy nem csak átutazóban, vagy egyetlen helyre rohanva (a bátyám diplomaosztója) voltam ott, hanem kiélveztem az ott-tartózkodásomat és megnéztem mindent, ami kicsiny bakancslistám Budapestre vonatkozó részén volt található. És az egyik ilyen az Ikea volt. Fantasztikus élmény volt órákig bolyongani az Ikea útvesztőjében, minden percét imádtam. Szóval hát így a regény olvasásához ez egy hatalmas pluszt adott, hogy friss élményként voltam az Ikeában és így el tudtam képzelni az Orsk berendezését, alkalmazottait és minden egyebet.

Alapból tudni kell rólam, hogy nagyon beszari vagyok, szóval a könyv olvasása közben végig rettegtem, de olyan pozitív rettegés volt ez, és végig kellemes libabőrözés kerített a hatalmába. Nagyon jól fokozta a könyv a rettegést, és nagyon jó csavarral oldotta meg az író a rejtélyes eseteket az áruházban. Egyszóval imádtam minden sorát.

A végével nem voltam maradéktalanul elégedett, jobb lett volna, ha nem hagy függővéget a szerző, hanem lezárja a történetet. Habár ha arra gondolok, hogy talán lesz folytatása, akkor a függővég nagyon is rendben van. Olyan jó lenne egy folytatás. :)

Szereplők

Amy

Basil

Trinity

Ruth Anne

Matt (asszem itt működött az asszociációs képességem, mert a Matt névről egyből Matt Taylor ugrott be, és így is képzeltem el a könyvbéli Mattet)


Kedvenc idézetek

"Lazíts egyet az extra kemény matracon heverve, miközben választott úti célod felé tartasz ezen az elegáns formatervezésű, kerekes hordágyon! Legyen szó akár tempós vágtáról a legközelebbi sürgősségi sebészetre vagy akár komótos, nyugodt kiruccanásról a halottasházba, a GURNË gondoskodik róla, hogy kényelmesen és stílusosan érkezz meg."

"– Hányni fogok – jelentette be Amy. 
– Ne az árura! – intette Basil."

"Az életnek tökmindegy, mit szeretnél, az embertársaidról nem is beszélve. Csak az számít, mit teszel."

"A munka célt ad. Valami nagyobbat építhetsz általa, ami azután is tovább él, ha te már nem vagy. A munka lényege több, mint pénzkeresés."

"– Zsebre vághatod a segítségedet – duzzogott Amy. – A Gardróboknál kezdtél. 
– Ezt hogy értsem? – vonta fel a szemöldökét Basil. 
– A Gardróbok az emelet leggagyibb részlege – mondta Amy. – Egy zacskó szőlőcukor is lehetne részlegfelelős a Gardróboknál. Csak nagy, üres dobozok ajtókkal. 
– Hibás felfogással rendelkezel a Gardróbokról – állapította meg Basil. 
– A Gardróbok tényleg nem olyan könnyű részleg – kotyogott közbe Ruth Anne. – A vevők folyton dühösek, annyira nehéz összerakni mindent. 
– Oké – fújta ki Amy a levegőt. – Elnézést. A Gardróbok csodásak. Az agysebészettel vetekszenek. Kár is volt megszólalnom."

"Az emberek nem pusztán vásárolni járnak ide. Van, aki azt képzeli, ez a nagyszobája, csak éppen szerviz is jár hozzá. És hogy te vagy a szobalány. Úgy viselkednek, mint a disznók, te meg takaríthatsz utánuk. A retkes pelenkák még istenesek. Múlt héten volt itt egy vevő, aki végig dohányt csócsált, amit utána egy kólás dobozba köpködött, csak hát folyton elvétette, így aztán mindenhol barna turha lepte a padlót."

"Az Orsk kínálatában Balsak bölcsőktől kezdve egészen a Gutevol hintaszékekig minden szerepelt, amire „életszakasztól függetlenül bárkinek” szüksége lehetett. Koporsókat kivéve. Egyelőre."

"Hajnalodott, és a zombik a parkolón áttámolyogva özönlöttek a túloldalon magasló, bézsszínű tömb felé. Később aztán egy lórúgásnyi Starbuckstól feltámadnak, ám pillanatnyilag épp csak élő halottak voltak. Haláluk oka sokféle volt: macskajaj, rémálmok, eposzi online játszmák okozta kizsigereltség, éjbe nyúló tévézés roncsolta bioritmusok, szüntelen bömbölő kölykök, hajnal négyig bulizó szomszédok, megszakadt szívek, befizetetlen számlák, elhibázott lehetőségek, beteg ölebek, idegenbe szakadt leánygyermekek, gyengélkedő szülők, éjféli jégkrémzabálások."


Pár, az interneten fellelhető teaserkép a könyvből
(kattints a nagyobb felbontásért!)





Könyvtrailer (kicsit spoileres)



«««««««««« (10/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése