"Anyaként a legjobb oldalad csak elég jó." - Interjú Paula Daly-vel








Ma az egyik kedvenc könyvem, a Milyen anya az ilyen? írónőjével, Paula Daly-vel készítettem interjút, ami hatalmas megtiszteltetés számomra. Remélem nektek is tetszeni fog! :)









Mesélj egy kicsit magadról!
Három gyermek édesanyja vagyok, és mielőtt teljes állásban író lettem, pszichiáter voltam. Csendes életet élek, és amikor nem írok, szeretek kutyát sétáltatni, olvasni és filmet nézni.

Mennyi ideig tartott megírni a Milyen anya az ilyen?-t?
Körülbelül öt hónapba. A szerkesztésekkel és tördeléssel együtt az egész folyamat nagyjából tíz hónapot ölelt fel.

Mi inspirálta a könyvet?
A könyvet az Oprah Show egy epizódja inspirálta. Egy kétgyermekes, folyton rohanó, dolgozó anya, Brenda Slaby elfelejtette elvinni a lányát a bébiszitterhez, és a szegény kis Cecelia hőgutát kapott az autóban a forró augusztusi napon, és meghalt. Összetört a szívem, mikor hallottam ennek a nőnek a történetét, és miközben a show-t néztem, arra gondoltam: ez akár velem is megtörténhetett volna. Valaha én is túlhajtottam magam, teljes állásban dolgoztam és a gyermekeimről is gondoskodtam közben, így ezt a hibát én is elkövethettem volna. Minél többet gondoltam erre a szörnyű tragédiára, annál inkább írni akartam róla. De én thrillereket írok, és nem szolgáltathatok igazságot Brendának. Így félretettem az ötletet, míg nem találkoztam egy bonyolult nővel, egy nővel, akinek a szokása volt, hogy azt éreztette az emberekkel, hogy rossz az életük. Ekkor ugrott be a történet. Mert erre gondoltam: Mi lenne, ha te veszítenéd el a gyermekét? Ha te lennél annyira elfoglalt, hogy nem figyelnél eléggé, és a gyermeke eltűnne? Ez a gondolat megijesztett.

Most éppen dolgozol valamin?
Éppen a negyedik könyvemet írom. A második könyvem körülbelül egy éve jelent meg az Államokban és az Egyesült Királyságban, a harmadik könyvem pedig augusztusban jelenik meg.

Szeretsz olvasni? Melyek a kedvenc könyveid?
Folyton olvasok. A kedvenc könyveim: Kathryn Stockett - A segítség, Kate Atkinson Jackson Brodie sorozata, Douglas Kennedy - The Big Picture, Mary Semple - Hová tűntél, Bernadette?, Liane Moriarty - A férjem titkol valamit.

Szerinted mit kellene tennünk, hogy megállítsuk a pedofília terjedését?
Szerintem egy új szemszögből kéne néznünk a helyzetet, és megértenünk, hogy sok emberben vannak ilyen hajlamok. Segítséget kellene nyújtanunk, megpróbálni kezelni és elfojtani ezt az ösztönt. Németországban már léteznek hasonló programok, és szerintem ez az egyetlen lehetőség, ami talán tényleg működhet.

Mit tennél Lisa helyében, ha valaki téged okolna a gyermeke elvesztéséért?
Egy hétre ágynak esnék és nem tudnám feldolgozni. Felemésztene a bűntudat.

A könyvben fontos szerepet játszik egy állatmenhely. Ha kutyát szeretnél, inkább örökbe fogadnál egyet az állatmenhelyről vagy egy fajtiszta kutyát vennél?
Örökbe fogadnék egyet. Túl sok kutya van jelenleg a világon, és nem hiányzik, hogy még többet tenyésszünk, és rátegyünk egy lapáttal az aktuális problémára.

Érzelmileg megterhelő volt írni egy ilyen érzékeny témáról?
Az elején azt hittem, hogy megterhelő lesz, de nem volt az. Meglepett, hogy mennyire könnyen tudtam a különböző szereplők helyébe képzelni magam.

Mit gondolsz a magyar borítóról?
Nagyszerű! Tetszik, hogy minden ország más és más borítókkal rukkol elő.

Ha filmadaptáció készülne a könyvből, lennének olyan színészek, akiket az egyes szerepekre szánnál?
A jogokat megvette egy francia producer, aki egy hat részes drámát akar csinálni a történetből. Habár szeretem a francia filmeket, nem jut eszembe olyan francia színész, akit valamelyik szerepre szánnék, szóval jó móka lesz majd a szereplőválogatás.

Mit szeretnél üzenni az olvasóknak a könyveddel?
Anyaként a legjobb oldalad csak elég jó.

Kapcsolódó linkek: A könyvről írt értékelésem

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése