John Green - Katherine a köbön



Tizedik Katherine csak azt akarta, hogy barátok legyenek. 
Tizennyolcadik Katherine e-mailben rúgta ki. 
K-19 összetörte a szívét. 

Colin Singleton kizárólag Katherine nevű csajokra bukik. És ha sikerül összejönnie valamelyik Katherine-nel, akkor Colin előbb-utóbb lapátra kerül. Hogy egészen pontosak legyünk, eddig tizenkilenc alkalommal. 
Colin, az anagrammakedvelő, elkeseredett gyermektehetség tízezer dollárral a zsebében, egy vérszomjas vaddisznóval a nyomában és az anyósülésen túlsúlyos, Judy bírónő-rajongó barátjával kalandos útra indul, de egyetlen Katherine sem bukkan fel a láthatáron. Colin elhatározza, hogy megalkotja az Alapvető Katherine előreláthatósági elméletet, amely reményei szerint bármely Kirúgott számára képes megjósolni bármely kapcsolat kimenetelét, és ezáltal talán visszaszerezheti a lányt. 

Az Alaska nyomában szerzőjének árnyalt humorú regényében szó esik még szerelemről, barátságról és egy halott osztrák-magyar trónörökösről is. 
John Greent a házassága előtt tizenháromszor rúgták ki. De Katherine nevű lány egyszer sem.

Ez hiányzott az életemből!! John Green nagyon kedvencem a Csillagainkban a hiba óta, azóta pedig visszafele haladva elolvastam több regényét is: már csak a Paper Towns, ami nemsokára megjelenik magyarul is a Gabo Kiadó gondozásában, és a Let it Snow hiányzik, illetve egy Will Grayson, Will Grayson újraolvasás. :) Kicsit féltem belekezdeni, mert a magyar olvasóközönség között felállt egy körülbelüli sorrend John Green eddig magyarul kiadott könyveiből:

  1. Csillagainkban a hiba
  2. Alaska nyomában
  3. Katherine a köbön
És ezért féltem, hiszen olvastam több negatív véleményt is erről a könyvről, ám szerencsére pozitívan csalódtam. Aki olyan mélyen szántó gondolatokat vár el a könyvtől, mint a Csillagainkban a hiba ikonikus jelmondatai, vagy olyan szintű humort, mint az Alaska nyomában c. könyvben, az igen, csalódni fog. Mert nem lehet összehasonlítani ezt a három könyvet, és nem is kell - mindegyik egyedülálló, de mindegyik ugyanolyan jó. 

Mint Green eddigi könyveiben, ebben is nagy szerepet kap az utazás, a kalandok keresése - Haszán és Colin átvágnak az országon, hogy Colin túltehesse magát a szerelmi csalódáson és dolgozhasson az elméletén, és az Isten háta mögött, Gutshotban kötnek ki és munkát kapnak a helyi nevezetességnek számító tamponzsinór gyár igazgatójától. Az igazgató lányával, Lindsey Lee Wells-el bejártják Gutshotot, bajba keverednek, mindent megtudnak a hely lakóiról és egymásról. Colin visszaemlékezik minden Katherine-re, akivel eddig dolga volt, és megalkotja az Elméletet. 

Lehet ez nem izgalmas? És azt még nem említettem, hogy a könyv tele van matematikai vonatkozásokkal, amik nekem, math geek-nek nagyon nagy élmény volt. :):)


Szereplők

Colin Singleton

Hasszán

Lindsey Lee Wells


Kedvenc idézetek

tumblr
"Ha az emberek olyannak látnának, mint én magamat, ha képesek lennének az emlékeimmel éni, akkor szeretne engem bárki is?"

tausend abdrücke in fremden sprachen und falschen farben. | via Tumblr
"Átsuhant valaha is az agyadon, te hálátlan seggfej, hogy amikor én söpörtem össze utánad a romjaidat, amikor felszedtem a sanyarú seggedet a szobád padlójáról, amikor hallgattam, a vég nélküli nyavalygásaidat és ömlengéseidet minden kicseszett csajszi miatt, aki egy kis időt szentelt neked, hogy talán teérted csinálom, és nem azért, mert olyan rohadtul kíváncsi vagyok életed legújabb kirúgatására? Te miféle velem kapcsolatos problémára figyeltél, tejbetök? Ültél valaha velem órákig, és hallgattad, hogy siránkozom, hogy egy dagadt dákó vagyok, akit rögtön ejt a legjobb haverja, valahányszor feltűnik egy Katherine? Jutott eszedbe egyszer is, akár a legrövidebb kicseszett pillanatra, hogy az én elméletem is lehet olyan rossz, mint a tied? Képzeld el, milyen, ha nem vagy kicseszett zseni és még magányos is vagy ráadásul, és a kutya sem figyel rád. Ja, igen. Ölj meg. Megcsókoltam egy lányt. És hazamentem egy sztorival, azt képzeltem, hogy majd elmondom neked, mert végre nekem is van saját sztorim, miután négy évig hallgattam a tieidet. És te olyan önző seggfej vagy, hogy egyetlen kicseszett pillanatra sem jössz rá, hogy az életem nem feltétlenül Colin Singleton csillaga körül forog."

Untitled
"– Azt mondják, valamelyikőtök zseni. 

– Nem vagyok zseni – szögezte le Colin nyugodtan. 
– Hát, azok közül, akikkel eddig találkoztam, te állsz hozzá a legközelebb, és lenne egy kérdésem. Miért hajlik mindig befelé a zuhanyfüggöny, amikor a víznek kifelé kellene nyomnia? 
– Ez – ismerte el Hasszán –, az emberiség történetének egyik legnagyobb megoldatlan rejtélye. 
– Én azonban tudom – jelentette ki Colin. 
Elmosolyodott, jó volt ismét hasznosnak érezni magát. 
– Az lehetetlen! – kiáltott fel Hasszán. – Komolyan? 
– Igen. Az történik, hogy a vízsugár örvényt képez, mint valami hurrikán. És az örvény közepén, a hurrikán szemében alacsony nyomású terület alakul ki, ami befelé és felfelé rántja a függönyt. Egy fickó tanulmányt is írt róla. Komolyan. 
– Nahát! – ámult Hasszán. – Ez tényleg érdekes. Vagyis olyan, mintha egy kisméretű hurrikán képződne minden zuhanyozáskor? 
– Pontosan. 
– Hű! – mondta a nő. – Egész életemben ezen töprengtem."

Li🅰rs
"Valamennyien ugyanarra a következtetésre jutottak vele kapcsolatban. Nem volt olyan szuper, vagy jóképű, vagy okos, mint remélték – röviden, nem számított eléggé. Ugyanez történt vele újra meg újra, míg unalmassá nem vált. De a monotónia nem azonos a fájdalommentességgel. Az i. sz. első században a római hatóságok úgy bűntették Szent Apollóniát, hogy fogóval egyenként kitépték a fogait. Colin gyakran gondolt erre az esetre, a kirúgatás monotóniájával mutatott hasonlósága miatt: az embernek harminckét foga van. Egy idő után a fogak egyenkénti kitépése feltehetőleg ismétlődő érzésekhez vezet, még unalmat is kelt. De a fájdalom nem szűnik meg."

★★★★★★★★★★ (10/10)


A bejegyzés a Gabo Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

Rendeld meg John Green eddig megjelent könyveit puha- vagy keménytáblás, illetve igény szerint a Csillagainkban a hibát filmes borítóval, 15% kedvezménnyel!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése