I messed up booktag


Egy szereplő, akit másképp képzeltél el, mint amilyen valójában

Ez elég gyakran előfordul: valahogy nekem nem igazán sikerül olyan rasszúnak elképzelni a szereplőket, mint amilyenek a könyvben (kivéve, ha van jelentősége a rassznak), szóval nekem például Kai a Cinderből nem ázsiai, és Kira a Részlegesekből nem részben indiai, ezzel ellentétben sok szereplőt afroamerikainak képzelek el, holott erre nem utal semmi. Na de egy kicsit más témára térve, csak a Kiválasztott (Suzanne Collins) legeslegvégén jöttem rá, hogy Alma Coin egy nő. :D

Egy név, amit sokáig rosszul olvastál/ejtettél ki

Klasszik példa: David Levithan = David Leviathan. De egyébként amíg fel nem világosított az egyik ismerősöm, a Szürke ötven árnyalata férfi főszereplőjét krisztiennek ejtettem kriszcsön helyett...és még mindig nehezemre esik kriszcsönt mondani.

Egy klisé, ami a guilty pleasure-öd

Nincs igazán ilyen.

Egy klisé szereplőtípus, amit jobban kedvelsz a mozivásznon, mint a könyvekben

És ilyen sincs :D

Egy szó/kifejezés, amivel először egy könyvben találkoztál

Már több regényben is találkoztam a széttöri/széttépi a csendet kifejezéssel, és nekem nagyon tetszik ez a kifejezés, nagyon érzékletes. Konkrét példa nem jut eszembe, úgyhogy hoztam egy Neruda versrészletet:

"Mi lesz itt? 
Ó, meddig 
tépik még szét a csendet 
a pánamerikai kapzsiságnak 
dús lombozatában tanyát vert 
vérszomjas papagájok?"

Volt olyan kötelező olvasmány, amit nem olvastál el?

Volt olyan, amit elolvastam?

Volt már olyan, hogy egy többszemszögű regénynél kihagytad annak a szereplőnek a szemszögét, akit nem kedveltél?

Nem, viszont Becca Prior - A tanítvány c. könyvéből sokszor csak az egyik szemszöget olvastam el, mert nagyjából ugyanaz volt mindkettő.

Mondtál már le valamilyen programot, hogy olvass?

Direkt nem is csináltam programot.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése