F. Scott Fitzgerald - Az éj szelíd trónján

„A szerencsés Dick” – így nevezte valaki utolsó egyetemi évében Richard Divert, aki valóban a sors kegyeltje: rendkívül tehetséges, elbűvölő egyéniségű amerikai fiatalemberként ismerjük meg 1917-ben, amikor elkezdődik pszichiáteri karrierje Európában . Egy barátja szerint épp a szerencséje a szerencsétlensége: „nincs más megoldás, mint összeszedni valami betegséget vagy kisebbrendűségi komplexust vagy szívbéli csalódást”. Ám Dick a magánéletében is szerencsés: beleszeret svájci kollégájának és barátjának gyönyörű – az apjával történt incesztus miatt szenvedő – betegébe, s vállalja, hogy nemcsak férje és szerelmese, de ápolója és biztonságot jelentő támasza is lesz…



Nem is tudom, mihez tudnám hasonlítani azt az érzést, amit ez iránt a könyv iránt érzek... Annyira, de annyira akartam szeretni. Hiszen Fitzgerald benne van a top3 kedvenc íróm névsorában, és az eddig tőle olvasott könyveket (A nagy Gatsby, Benjamin Button különös élete, Szerelem az éjszakában, Azok a szomorú fiatalok) mind nagyon szerettem. Így evidens, hogy ezt is szeretnem kellene. De sajnos nem sikerült... annyit szenvedtem vele, annyira akartam és akartam, hogy hátha most más lesz, hátha más szemmel látom a dolgokat, hátha csak rossz kedvemben kapott el, de sajnos második, majd harmadik nekifutásra sem sikerült megszeretnem.

A történet alapvetően több részből áll, az első rész az, amibe beletörik a bicskám minden alkalommal. Mert annyira... tele van felesleges információkkal. ~100 oldalon keresztül tárgyalja Dick jelentéktelennél jelentéktelenebb ismerőseinek életét, viszont abba, ami miatt elkezdtem olvasni, a Nicole-lal folytatott szenvedélyes és furcsa szerelembe csak bele-belekap. Nem sok mindent tudunk meg a kapcsolatukról, csak innen-onnan egy-két morzsát, és ez nagyon idegesített. Sajnos itt már elvesztettem a türelmemet, és a történet további részét csak felületesen olvastam el, nem akartam még jobban lerombolni a fejemben élő szuperlatívuszos Fitzgerald-képet. Még utoljára, egyetlen egyszer neki fogok futni angolul, egy pár hónap vagy év múlva, mert szeretném szeretni. :(

★★★★☆☆☆☆☆☆ (4/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése