C. S. Lewis - A varázsló unokaöccse (Narnia Krónikái 1. rész)

Narnia birodalmának titokzatos történetét hét kötetben mondja el a világhírű angol szerző, C. S. Lewis, ezek közül az első, Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény címűt vitte filmre a Walt Disney Pictures és a Walden Media.

A Narnia Krónikája a Jó és Rossz örök háborúját meséli el. Olykor a csatamezőn, nyílt küzdelemben csap össze a fény az árnnyal, máskor a szív rejtett zugaiban. Ám legyenek az ütközetek akár a lélekben, akár a harcmezőn: minden összecsapás meghatározó erejű.

Olyan utakon kalandozhatunk, amelyek a világ végére vezetnek, fantasztikus lényekkel köthetünk ismeretséget, megtudjuk, mi az árulás, mi a hőstett, mit jelent megnyerni vagy épp elveszíteni egy barátot. Kalandos utazás ez a fantázia birodalmában, ugyanakkor a legmélyebb valóságban. Kiadónk sorozatban jelenteti meg a rajzokkal illusztrált hét kötetet. Sorozat ez, melyben minden mű önmagában is teljes egész, önállóan is lenyűgöző olvasmány. Kezdődjék hát meg a kalandok sora!
●●●
Szerintem Narnia története a legtöbb embernek a filmadaptációkkal kapcsolatban ismerős, ahogyan nekem is. Amikor először láttam az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény filmjét, azonnal beleszerettem, és mikor rábukkantam a könyvsorozatra, leesett az állam, hogy mennyi olyan része van, amelyekről eddig nem is tudtam...

Eddig azt hittem, hogy az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény egy kitűnő film, ám rájöttem, hogy nagyon el lett rontva az egész adaptálás, hogy nem ezzel a kötettel kezdték, ahogy azt illett volna. Ugyanis ez a kötet az alapköve Narnia Krónikáinak, itt alakul ki Narnia egyáltalán.

Fantasztikus élmény volt számomra belelátni Narnia alakulásának a hátterébe, pedig elsőre nem igazán ragadtattam el magam a könyvtől. Polly és Diggory? Kik ők? Én Lucy, Edmund, Peter és Susan Pevensie-ről szeretnék olvasni!! Aztán rájöttem, hogy mi ez az egész, és le sem tettem, amíg el nem olvastam, egyszerűen mesebeli volt. Hihetetlen, hogy egy nem éppen korabeli történet ennyire meg tudja állni a helyét még a mai napig, szinte kortalan..

Nagy dicséret illeti a borító grafikusát, ugyanis az eddigi 4 kiadás közül ez a legjobb. :)

Állítólag ebből a kötetből is filmadaptáció fog készülni, ám az, hogy mikor, és milyen szereplőkkel, az egyelőre még ismeretlen..

Olvassátok el ti is, és csatlakozzatok a kalandhoz Narnia földjére! :)


«««««««««« (10/10)

~~~~~~~~~~~~~~~~
Kiadó: Harmat
Eredeti cím: The magician's nephew
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 208



A bejegyzés a Harmat Kiadó jóvoltából jöhetett létre.








Folytatása következik..

C.S. Lewis - Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény (Narnia Krónikái 2.)

Értékelés hamarosan! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése