Kiera Cass - Az Elit ( A Párválasztó-trilógia 2. rész)

Fülszöveg: A PALOTÁBA 35 LÁNY ÉRKEZETT. CSAK HATAN MARADTAK. A Párválasztót 35 lány kezdte meg. Mostanra azonban már csak az Elitnek nevezett csoport maradt versenyben Maxon herceg szerelméért, s a harc ádázabb, mint valaha. Minél közelebb kerül America a koronához, annál jobban meg kell szenvednie azért, hogy végre megtudja, kihez húz valójában a szíve. Minden Maxonnal töltött pillanat olyan, akár egy tündérmese, csupa lélegzetelállító, csillogó romantikus kaland. De ha a palotában meglátja őrt állni első szerelmét, Aspent, újra hatalmába keríti a vágyakozás az élet után, amit még közösen terveztek el. Americának rettentően szüksége lenne egy kis időre. Míg azonban ő a kétféle jövő lehetősége között vergődik, az Elit tagjai pontosan tudják, hogy mit is akarnak – s egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy Americának lehetősége nyílik választani…

Amikor elolvastam a Párválasztót, azt hittem, hogy a folytatás itt is (mint pár történet esetében) el fog laposodni. Mégis, mi következhetett volna? Boldogan élnek, míg meg nem halnak. Szerencsére jókorát tévedtem, ugyanis Az Elit még több bonyodalmat és izgalmat tartogatott számomra, mint arról álmodni mertem. Azon kívül, hogy milyen szépséges ennek a könyvnek (is) a borítója, és remekül mutat a Párválasztó mellett a polcomon, a belseje és szép, esztétikus és a történet is nagyon magával ragadó.

Mivel én teljesen Maxon párti vagyok, így az utolsó 10 oldalnál egészen bepánikoltam, amikor majdnem vége lett mindennek, aztán pedig az utolsó előtti oldalon minden helyrejött. Én még így nem sírtam a boldogságtól, mint mikor elolvastam a végkifejletet. :)

Sok új, érdekes szereplőt ismerhettünk meg, rengeteg izgalmas csavar és fordulat volt a történetben, és kiéleződött a verseny is természetesen, ugyanis már csak hat lány versengéséről szólt a regény. Így sokkal jobban kimutatták a foguk fehérjét, és mindenki személyiségének egy-egy elrejtett zugát ismerhettük meg. Tovább bonyolódtak America érzései Aspennel és Maxonnal kapcsolatban, és már amikor megnyugodhatott az egyik (Aspen, vagy Maxon mellett pártoló) tábor, hogy az adott fiú elvágta magát Americánál, jött egy nagy csavar, és ismét mindketten (egyikük tudat alatt) küzdhettek Americáért.

Számomra mindig is rejtély volt, hogy hogy tudnak az írók olyan szövevényes cselekményt írni, hogy egy, az első kötetben tett utalás értelmet kapjon a második, vagy harmadik könyvben. Ezt mindig is csodáltam, és ez az egyik dolog, amihez szerintem tehetség, adottság kell. Tény, hogy Cassnak kijutott mindkettőből jócskán, ugyanis egy olyan varázslatos és magábaszippantó világot alkotott, amely ötvözi a a múltat, a jelent, és a jövőt; a régi hercegnős tündérmeséket, a XXI. század embermintáját és a jövő generáció problémáit.

Aki most olvassa, vagy készül elolvasni, annak ajánlom, hogy legyen kéznél papírzsepi, mert néha szükség lesz rá. Egyszerűen letehetetlen. Nem jelenhetne meg hamarabb a befejező rész? :(

«««««««««« (10/10)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kiadó: Gabo
Eredeti cím: The Elite
Megjelenés: 2013
Oldalszám: 356

A bejegyzés a Gabo Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése