Lackfi János: Gipszmüzli és Epertorta (Dombontúli Mesék #1)





A Dombontúli Lakóparkban mindig történik valami. Az egyik házból titokzatos hangok szűrődnek ki. Akác, a kiselefánt homokból epertortát süt, amitől valaki nagyon megijed. Ki költözik be legközelebb a lakóparkba, és kivel deríti fel a kiselefánt a titkos átjárót?



Hát ez nekem most nagyon bejött! Mikor megérkezett a könyv, és kibontottam a csomagot, egyszerűen csak ámultam, hiszen csak egy könyvre számítottam, de kaptam egy irtó édes plüsselefántot is! :O Utána láttam, hogy minden kötethez jár egy plüssállat, és hát szerintem ez nagyon szuper ötlet, mert nem csak, hogy irtó édesek a plüssök, de a gyerekek előtt kézzelfoghatóan megelevenednek a könyv szereplői. El tudom képzelni, amint néhány kötettel később a gyerekek eljátsszák a mesét a plüsikkel, szóval ez szerintem teljesen telitalálat. :)



És hát a könyv belseje is nagyon szuper. A mesén kívül vannak benne foglalkoztató feladatok, bevallom még így, 19 éves fejjel én is kitöltöttem őket. :D A mese is nagyon tetszett, kíváncsi vagyok, hogy fog kerekedni a történet, kik lesznek a lakópark új lakói és milyen kalandokat élnek majd át, szóval ha lesz lehetőségem rá, biztos elolvasom a többi részt is. Csigalassú biztibácsi azonnal belopta magát a szívembe, olyan cuki volt, ahogy teljesen komolyan vette a feladatát, beszélt a kis adóvevőjébe, felügyelte a rendet, de megismerhettük egy érzékenyebb oldalát is. Szerintem ez a mesekönyv nagyon jó karácsonyi ajándék lenne minden kisgyermeknek, irtó cuki és izgalmas. :)

Kedvenc idézetek

Először megkeverem a lisztet… Aztán szétnyomiszkálom az aprópici epreket. Aztán egy kicsi túrót vagy mi a túrót… Aztán porcukrot, ami olyan, mint a hó… Aztán felhabosítom, hogy olyan legyen, mint egy felhő…. Aztán kinyitom a sütőt… Gyere, sütő koma, tátsd ki a szádat szépen, adok bele cukorkát… Nem, sütikét… És most beállítjuk a fénylő számokat, és várunk szépen… Jaj, dehogy várunk, hiszen a tűzhelyen maradt a fagyikrém, mindjárt odaég… A csokiöntet meg elmászik… Hej, de sok dolga van egy igazi cukrásznak!

Egy-két harcos filmet végignéz, de azt is megunja. Tudja, hogy a sok lődözés meg robbanás után a főhős ledobja a puskáját, és megöleli a csinos barátnőjét. Mi értelme százhuszonkétezredszer is végignézni ezt másik színészekkel?

Reggel négy óra nulla perckor már látszik, hogy a léptekhez tartozik valaki, nem is akárki, egészen pontosan CSIGALASSÚ BIZTIBÁCSI. CSIGALASSÚnak azért hívják, mert nem gyorsabb egy átlagosan középgyors, rövidtávfutó csigusznál, BIZTIBÁCSInak meg azért, mert itt ő felel a biztonságért.

Kedvcsináló képek




Akció



INFORMÁCIÓK:
Kiadó: Kossuth
Oldalszám: 32
Megjelenés éve: 2016
Illusztrálta: Horváth Ildi
A sorozat következő része: Élő lavór és lassított foci

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Kossuth Kiadó jóvoltából jöhetett létre

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése