MINIKRITIKA | Kun Erzsébet: 111 mini-krimi (A Füles mellényzsebkönyvtára #1)

– Esküszöm mindenre, ami szent nekem, hogy az olvasó elől soha nem titkolok el semmi fontos nyomot! – így kezdődik ama eskü, amelyet minden írónak le kellett tennie, aki tagja akart lenni a világ első detektívregény klubjának, amelyet 1928-ban alapítottak Londonban. És a hosszú esküszöveg ezzel az önátkozással fejeződik be: – Ha megszegem eskümet, témáimat találják ki előttem más írók, csapjanak be a kiadóvállalatok, könyveim oldalain hemzsegjenek a sajtóhibák, és műveim példányszáma állandóan csökkenjen –Ámen. Ebből is látszik, hogy krimit írni komoly dolog. Komolyan is vettük. Az ellenségünk se foghatja ránk, hogy e könyvben bármi fontos nyomot eltitkoltunk volna az olvasó elől. Jól teszi, ha belelapoz ebbe a kis könyvbe. Már csak azért is, mert magyar nyelven ez az első, kötetben megjelent minikrimi gyűjtemény. Legyen hát partnerünk, és játsszon velünk!


Hát ez zseniális. De komolyan, ha csak napi 1-2 percetek van olvasni, vegyétek elő ezt a könyvet. Nem kell hozzá sok idő, bármikor le lehet tenni, felvenni. Én újra fogom olvasni, amint elfelejtem a megoldásokat, mert fantasztikus ez a könyv. Remekül megmozgatja az agytekervényeket. Én egy füzetbe írogattam a válaszaimat, van, amit sikerült eltalálni, van, amihez fél oldalas számítgatás és kombinálás során jutottam el, és van, aminek a megoldását álmomban sem tudtam volna kitalálni. 

★★★★★★★★★★ (10/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése