On My Mind 7. - www.betterworldbooks.com

Fájó szívvel, de tavaly úgy döntöttem, hogy ideiglenesen felfüggesztem az On My Mind rovatot,  mert nem volt ötletem, hogy miről is írjak, annak meg nem volt semmi értelme, hogy kínkeservesen kiszenvedjek magamból egy középszerű bejegyzést valami érdektelen témáról. Ezért úgy  gondoltam, hogy az On My Mind akkor fog visszatérni, ha lesz téma, és csak alkalmi rovattá avanzsálódik havi rovatból. Most van témám. :) Ebben a részben egy fantasztikus weboldalról, a Better World Books-ról fogok nektek beszélni, remélem, hasznos lesz ez a bejegyzés pár embernek, akik épp könyvet készülnek rendelni külföldről. :)




Hogy találtam rá?

Miután kb. 0% esélyt láttam rá, hogy az Egmont Kiadó kivonulása után bárki is felvegye a fonalat, és kiadja az elkezdett sorozataik további köteteit, úgy döntöttem, nem hagyom veszni az egyik kedvenc könyvemet, a Tisztákat, és a saját kezembe veszem a dolgokat. Meg szerettem volna rendelni a sorozat következő részét, a Fuse-ot, és három webshop között gondolkodtam:

  • Bookdepository - viszonylag olcsó, ingyen szállítanak, az esetek nagy részében ingyen könyvjelzőt is adnak a rendelőnek.
  • AwesomeBooks - ezt lőttem ki elsőnek a szállítási költség miatt.
  • Better World Books - olcsóbb, mint a Bookdepo, használt könyveket árulnak, és ha könyvet veszel, még segítesz is...
A Bookdepository-n nem találtam nekem megfelelő árkategóriájú könyvet, így maradt a BWB.

Pozitívumok
  • Megbízható
  • Gyors szállítás
  • Ingyenes házhoz szállítás
  • Segíthetsz másokon! - Ha tőlük rendelsz, a cég egy könyvet ad a rászorulóknak.
  • Jó árak - A könyveket körülbelül harmadáron tudod megvenni.
  • Több lehetőség - Választhatsz mindenféle kiadások közül.
  • PayPal fizetési lehetőség
  • Van egy listájuk könyvekről, amiket megvesznek, így még pénzt is kereshetsz.

Negatívumok
  • Nem mindegyik könyvhöz tartozik indexkép. - Ettől függetlenül abszolút megbízható.

A rendelésről

Én Julianna Baggott - Fuse című könyvét rendeltem, rendkívül jó áron. Az állapothoz USED VERY GOOD (vagyis használt, de nagyon jó állapot) volt írva, nem volt indexkép kitéve, sem az, hogy kemény vagy puha kötésű a könyv. Vállaltam a kockázatot. Erre a borítóra számítottam, ami annyira nem tetszik, de végül is mindegy, de ezt kaptam. Nagyon örültem neki. :)
A rendelés nagyon egyszerűen zajlott: Megadtam az adataimat, regisztráltam, a kosárba tettem a kért könyvet, és fizettem. Majd vártam. Egyszer csak ez az e-mail érkezett:


Hello Eszter,
(Your book(s) asked to write you a personal note – it seemed unusual, but who are we to say no?)
Holy canasta! It's me… it's me! I can't believe it is actually me! You could have picked any of over 2 million books but you picked me! I've got to get packed! How is the weather where you live? Will I need a dust jacket? I can't believe I'm leaving Mishawaka, Indiana already – the friendly people, the Hummer plant, the Linebacker Lounge – so many memories. I don't have much time to say goodbye to everyone, but it's time to see the world!
I can't wait to meet you! You sound like such a well read person. Although, I have to say, it sure has taken you a while! I don't mean to sound ungrateful, but how would you like to spend five months sandwiched between Jane Eyre (drama queen) and Fundamentals of Thermodynamics (pyromaniac)? At least Jane was an upgrade from that stupid book on brewing beer. How many times did the ol' brewmaster have one too many and topple off our shelf at 2am?
I know the trip to meet you will be long and fraught with peril, but after the close calls I've had, I'm ready for anything (besides, some of my best friends are suspense novels). Just five months ago, I thought I was a goner. My owner was moving and couldn't take me with her. I was sure I was landfill bait until I ended up in a Better World Books book drive bin. Thanks to your socially conscious book shopping, I've found a new home. Even better, your book buying dollars are helping kids read from Brazil to Botswana.
Lefordítottam nagyjából , hátha valakit érdekel, és nem tud angolul. :)
Hello Eszter,
(A könyve(i)d szerettek volna írni neked egy személyes üzenetet - ez nem épp hétköznapi, de kik vagyunk mi, hogy nemet mondjunk erre?)
Szent ég! Én vagyok az... én vagyok az! El sem hiszem, hogy tényleg én vagyok az! Bármelyik könyvet választhattad volna a több, mint 2 millió közül, de te engem választottál! Be fognak csomagolni! Milyen az idő ott, ahol laksz? Szükségem lesz védőborítóra? El sem hiszem, hogy elhagyom az indianai Mishawakát - azt a sok kedves embert, a Hummer gyárat, a Linebacker Lounge-ot, megannyi emléket. Nincs elég időm, hogy mindenkitől elbúcsúzzam, de itt az ideje, hogy világot lássak!
Alig várom, hogy találkozzak veled! Nagyon olvasott embernek tűnsz. Habár, meg kell mondanom, sokáig tartott, mire azzá váltál! Nem akarok hálátlannak tűnni, de Te hogy töltöttél volna el öt hónapot bezsúfolódva Jane Eyre (drámakirálynő) és a Fundamentals of Thermodynamics (piromániás) közé? Legalább Jane egy magasabb szintnek számított annál a hülye könyvnél, ami a sörfőzésről szólt. Hányszor volt olyan, hogy az öreg sörfőző mesternek túl sok volt és leugrott a polcról hajnali kettőkor?
Tudom, hogy az út hozzád hosszú és veszélyekkel tarkított lesz, de a sok kényes helyzet után készen állok bármire (egyébként néhány barátom nagyszerű könyv). Öt hónappal ezelőtt azt hittem, vége az életemnek. A gazdám költözött és nem tudott magával vinni. Biztos voltam benne, hogy vége mindennek, aztán kikötöttem a Better World Books egyik könyvgyűjtő konténerében. Köszönhetően a környezettudatos könyvvásárlásnak, új otthont találtam. Ami még ennél is jobb, a könyvre költött pénzzel segítesz a gyerekeknek, hogy olvashassanak, Brazíliától Botswanáig.

Nagyon meghatódtam, mert tényleg imádom a könyveket és ez egy magafajta embernek teljesen szívhez szóló volt. A könyv a rendeléstől számított 2 héten belül megérkezett, légmentesen csomagolva, tökéletes állapotban. Ez a könyv eredetileg könyvtári példány volt, volt rajta egy tankönyvborító-szerű fólia, amin vonalkódok voltak, de ezt leszedtem, és alatta a könyv szebb volt, mint új korában. :)



Szóval ha engem kérdeztek, mindenképp rendeljetek tőlük, mert egyszerűen fantasztikus ez az oldal!! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése