Rick Yancey - Az ötödik hullám (Az ötödik hullám #1)



Hogy a végsőkig kitarts, olyan célt kell választanod, amelyért az életedet is feláldoznád. 

Az első hullám nyomán sötétség támadt. 
A második hullámot csak a szerencsések élték túl. 
A harmadikat pedig a szerencsétlenek. 
A negyedik után egyetlen szabály maradt: ne bízz senkiben! 

Cassie egy lépést sem tesz a következők nélkül: Luger, M-16-os gépfegyver, lőszer és Bowie-kés. Ennivaló, víz, hálózsák és körömcsipesz csak ezek után következik a listán. 
Cassie tizenhat éves, a néptelen országúton menekül. Rajta kívül már nem sokan vannak életben a Földön. Menekül a lények elől, akik embernek látszanak, és akik megölnek minden útjukba kerülőt. Akik több hullámban pusztították az emberiséget. Nem tudjuk, kik az idegenek. Nem tudjuk, miért akarják megsemmisíteni világunkat. Csupán egyvalami világos: mindenkit ki akarnak irtani. 
Cassie családja túlélte az első és a második hullámot. A harmadik és negyedik viszont már nem kímélte őket. Cassie most az ötödik hullámmal néz farkasszemet: vagy öl, vagy megölik. „Csak akkor maradsz életben, ha egyedül maradsz” – ez a meggyőződése. De aztán találkozik Evannel, aki elbűvölő és titokzatos, és egyedül ő segíthet Cassie-nek, hogy valóra váltsa az öccsének tett ígéretét. A lány választásra kényszerül bizalom és csüggedés, harc és megadás, élet és halál között. Föladja vagy fölveszi a harcot?


Azt_a_rohadt_mindenit!!

Hogy ez a könyv mennyire überfantasztikuscsodálatoselképzelhetetlenüljóésizgalmas volt!!

Bevallom mikor rengeteg külföldi vloggernél és bloggernél látok egy könyvet, nekem is megjön a kedvem az elolvasásához, hiszen ha valamit ennyire szeretnek, az már csak jó lehet. És igen. Jó volt. Ez volt az első könyv hónapok óta, amit megfogtam, és le sem tettem, amíg el nem aludtam vagy valami halaszthatatlan dolgom támadt. Amikor végeztem az utolsó oldalakkal, azt kívántam, bárcsak soha ne lenne vége, annyira magával ragadott, beszippantott és nem engedett el a világ, amit Rick Yancey teremtett és amit még két könyv erejéig élvezhetünk, ugyanis egy trilógiát írt nekünk. :)

A mostanában divatos, egy kaptafára épülő disztópiák miatt már csömört kaptam a műfajtól, és ezért féltem, hogy ez is csak egy újabb posztapokaliptikus regény lesz. De tévedtem. Mert ebben a könyvben megvolt minden, amire most szükségem volt és épp ezért, ha ebben a fent maradó másfél hónapban nem jelenik meg valami hiper-szuper könyv, számomra egyértelműen Az ötödik hullám lesz 2014 legjobb könyve. Hogy miért? Mert van benne humor, romantika, fegyverek, akció, sok-sok vér, mélyenszántó gondolatok, drónok, idegenek, megszállás, világvége, pánikhangulat, váltott nézőpont.

A történet középpontjában egy fiatal, ám annál belevalóbb és keményebb lány, Cassie áll, aki az egyik utolsó emberként a Földön bujkál a drónok elől és keresi az öccsét. Közben elmeséli az életét az első hullám előtt, illetve az azután történt eseményeket. Rendkívül élveztem a kicsit naplószerű visszatekintéseket és Cassie fanyar humorát, amivel hozzáállt a világvégéhez.

A cselekményt lényegesen előrelendítette, hogy három nézőpont bontakozott ki, és ezek váltakoztak, bár végig Cassie-é maradt a leghangsúlyosabb; de emellett ott volt még Ben, vagyis Zombi nézőpontja, aki a Camp Havenben folyó eseményeket, és Ethané, akinek csupán egy fejezet jutott, de ez a cselekmény egy lényeges fordulópontját fedte fel. Így az olvasó úgy érezhette, mintha egyszerre lenne több helyen, tudhatta, mi történik a történet két fő helyszínén.

A könyvből 2016-ban (vagyis több, mint 1 év múlva... :() filmadaptáció készül nem kisebb nevek közreműködésével, mint például a rendező J Blakeson (aki többek között A tökéletes hang című filmet rendezte) vagy a számos filmadaptációban (Sötét helyek, Ha maradnék, Carrie, Éjsötét árnyék, A leleményes Hugo, Egy ropi naplója) játszó Chloë Grace Moretz. A szereplők castingolása már megtörtént, a film forgatása pedig folyamatban van. A következő részben a szereplőket alakító színészeket mutatnám meg nektek, illetve hogy én kiket látnék szívesen helyettük :)

Szereplők

 
Chloë Grace Moretz, mint Cassie Sullivan. Én végig Annasophia Robb-ot képzeltem el Cassie-ként, de hát ízlések és pofonok. :)

Maika Monroe, mint Adu. Tökéletes választás. :)

 
Nick Robinson, mint Ben Parish. Ez sem annyira szerencsés választás szerintem, én inkább valaki férfiasabbat képzeltem volna el egy katona szerepére, mondjuk Luke Grimes-t.

 
Alex Roe, mint Evan Walker... Jézusom, ennél csúnyább pasit nem tudtak volna találni. Mármint lehet, hogy csak képeken néz ki így, de nekem nem az jut róla eszembe, hogy "Istenem annyira szexi, hogy az sem érdekel, ha földönkívüli, akkor is szeretem...". Sokkal jobban illene a szerepre Xavier Samuel.



Kedvenc idézetek

"– Ha már csak húsz perced volna hátra, mivel töltenéd? 
– Gőzöm sincs – feleltem. – De az biztos, hogy semmi olyasmivel, aminek hozzád van köze. 
– Most tényleg? – De nem várta meg a válaszom, valószínűleg magától is rájött, hogy nem olyasmi, amit szívesen hallana. – Mert mi van, ha én lennék a legutolsó ember a Földön? 
– Ha te lennél a legutolsó ember a Földön, én nem lennék ott, hogy bármit is csinálhassak veled. 
– Na jó. Mi lenne, ha mi volnánk a két utolsó ember a Földön? 
– Hát akkor is egyedül maradnál, mert én előbb kinyírnám magam. 
– Te nem bírsz engem. 
– Tényleg, Crisco? Miből jöttél rá?"

"Vajon miért kapták fel az emberek a sört meg a szódát, a pénzt a pénztárgépekből és a széfből, a lottószelvényeket, miközben otthagyták a két raklapnyi ivóvizet, ami a hátam mögött volt? Mégis mit gondolhattak? Eljött az idegen apokalipszis. Fogd a sört, és fuss?"

"Nem az idegen lények miatt kellett először felkészülnünk a háborúra; hanem embertársaink miatt."

"Az egyetlen dolog, ami miatt nem tartottam tökéletesnek, a termete volt: egy fejjel magasabb voltam nála. Hm, most már akkor két hibája is van: az, hogy alacsony, meg a tény, hogy halott"

"Könyvek? A könyvek nehezek, és sok helyet foglalnak amúgy is a pukkadásig teletömött hátizsákomban. De hát van bennem ez a vonzalom a könyvek iránt. Ugyanúgy, ahogy az apámban volt. A házunkat padlótól a mennyezetig roskadásig telepakoltuk könyvekkel, minden olyan könyv megvolt nekünk, amire csak rálelt az apám azt követően, hogy a harmadik hullámban hazavágtak három és fél milliárd embert. Amíg mi, akik megmaradtunk, iható vízért és élelemért jártunk portyázni, és fegyverkészleteket halmoztunk fel, készülve a végső csatára, amiről biztosan tudtuk, hogy bekövetkezik, apu kint járkált a gyűjtőúton, és a kisöcsem húzható kiskocsiján hordta haza a könyveket."


★★★★★★★★★★ (10/10)

Kiadó: Cartaphilus
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 472
Eredeti cím: The 5th Wave
A sorozat következő kötete: The Infinite Sea


A bejegyzés a Cartaphilus Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése