Jack Ketchum - A szomszéd lány



Külvárosi környék. Árnyékos, fák szegélyezte utcák, gondosan ápolt pázsit, kényelmes kis otthonok. Kellemes, békés környezet ahhoz, hogy itt nőjön fel az ember. Ez persze nem igaz a tinédzser Megre és mozgássérült húgára, Susanra. Valahol egy zsákutcában, a Chandler család sötét, nedves pincéjében Meg és Susan saját nagynénjük áldozatává válnak, kiszolgáltatva a teljes őrületbe merülő távoli rokon kegyetlen rigolyáinak és dührohamainak. Olyan őrület ez, amely megfertőzi mindhárom fiát is – végül pedig az egész környéket. Egyetlen fiú, a tizenkét éves David ütközik csak meg a történteken, tétován ingadozva a két lány és azok könyörtelen, vad kínzóinak tettei között. Ennek a fiúnak végül egy nagyon felnőtt döntést kell meghoznia… Igaz történet, amely valóságos eseményen alapul. Jack Ketchum nyugtalan, minden határt felülmúló horror-thrillerében az emberi lélek szakadékait mutatja be.


Ez a könyv már ezer éve a várólistámon volt, de valahogy sosem volt kedvem hozzá, nem tudtam, hogy milyen gyöngyszemet rejteget ez a borító. Közben pedig konstans a kívánságlistámon volt John Dean - The House of Evil című könyve. Aztán egyszer úgy döntöttem, hogy na jó, én elolvasom A szomszéd lányt (amúgy angolul olvastam) és mikor befejeztem, és utánanéztem a neten, akkor jöttem rá, hogy a két könyv ugyanazon a valós eseményen alapul!!! És itt volt előttem évekig ez a gyöngyszem, amit kerestem, csak más tollából, és én észre sem vettem :D fail

Szóval ez a könyv borzasztó volt, rettenetes, nagyon megrázó. A vége fele már alig bírtam olvasni, csípték a szememet a könnyek és amikor lefeküdtem aludni, és behunytam a szemem, csak a könyv eseményeit láttam a fejemben, mint egy film, úgy peregtek le előttem.

Nem szeretném lelőni a poént, de szerintem mindenkinek el kellene olvasnia. Nagyon durva!!! Alapjaiban rengeti meg a nézeteidet, és mikor azt hitted, hogy ismered a világot, amiben élsz, akkor rádöbbent, hogy nem tudsz semmit. Mert én is azt hittem, hogy a kegyetlenségnek van egy határa, de úgy látszik, hogy nekem túl romantikus elképzeléseim voltak a világról.









Emlék Sylvia Likens-nek

Mint már mondtam, a könyv valós eseményeken alapul, amelyek egy amerikai tinilánnyal történtek meg, szinte ugyanúgy, ahogy a könyvben Meg-gel. 






Kedvenc idézetek
(angolul olvastam a könyvet, így csak angol idézetekkel szolgálhatok)

"I tell you. A woman's nothing but a slut and an animal. You got to see that, you got to remember. Just used and screwed and punished. Nothing but a stupid loser slut with a hole in her and that's all she'll ever be."

"I kept glancing away, afraid she'd notice, but my eyes were like a compass needle and her breasts were due north."

"I lay in bed and thought how easy it was to hurt a person. It didn't have to be physical. All you had to do was take a good hard kick at something they cared about."

"Nothing in my life has been right since the summer of 1958, when Ruth and Donny and Willie and all the rest of us met Meg Loughlin and her sister Susan."

"Thirty-six stitches I think she said she got. And a fever that lasted days. 
My second wife says that's pain. 
She doesn't know shit, that woman."

Szereplők
(itt pedig csaltam egy kicsit, és egy kicsit idősebbnek képzeltem el őket. Nem tudok mit tenni, nem ment gyereknek képzelni őket...)

Meg Loughlin

Susan Loughlin

David Moran

Ruth Chandler

★★★★★★★★★★ (10/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése